Bunurile virtuale: cum se fac milioane de dolari din nimic

Miercuri, 15 Septembrie 2010, ora 17:31
2440 citiri
Bunurile virtuale: cum se fac milioane de dolari din nimic

Intrigate de dorinta oamenilor de a cumpara cu bani adevarati bunuri care nu exista, marile companii au inceput sa testeze metode de a-si creste brand awareness-ul si de a vinde mai multe produse reale, prin crearea propriilor obiecte virtuale.

Producatorul auto Volvo, retailerul de imbracaminte H&M si MTV Networks sunt printre primele companii care au intrat pe piata bunurilor virtuale intalnite de obicei pe retelele de socializare online si in aplicatiile de smartphone-uri, potrivit New York Times.

Pana in momentul de fata, baza pietei de bunuri virtuale s-a constituit din micro-achizitii. Consumatorii platesc intre 1 si 3 dolari pentru obiecte din Farmville sau Mafia Wars, ambele jocuri dezvoltate de compania de social-gaming Zynga, pentru a-si depasi concurentii din joc.

Utilizatorii pot de asemenea sa dea cadouri virtuale sau sa-si faca propriile colectii de bunuri virtuale, la fel cum procedeaza colectionarii traditionali.

Aceste impulsuri ale userilor vor genera venituri de peste 2 miliarde de dolari in 2010, potrivit unei firme de cercetare din San Francisco. In 2011, cifra ar urma sa ajunga la 2,6 miliarde de dolari.

Dezvoltatorii de jocuri sociale precum Zynga, care a raportat venituri de 100 de milioane de dolari in 2009 datorita, in buna parte, vanzarilor de bunuri virtuale, mizeaza pe fenomenul tranzactiilor virtuale, care a inceput in Asia si care acum acapareaza America de Sud si Orientul Mijlociu.

La inceput, cei mai infocati cumparatori americani erau cei care "frecventau" lumile fantasy online, precum Second Life sau IMVU. Adolescentii erau clienti infocati atunci cand venea vorba de bunuri virtuale branduite cu imaginea artistilor.

In acest context, Snoop Dogg a castigat 250,000 de dolari vanzand Dobermani virtuali.

Cu toate acestea, marile corporatii nu cauta venituri imediate, ci urmaresc atragerea si loializarea clientilor care frecventeaza retelele de socializare.

Volvo a demarat o campanie de imagine, incepand cu 1 septembrie, prin care producatorul auto ofera bunuri virtuale pentru aplicatia de iPhone numita MyTown.

Pentru a creste audienta evenimentului Video Music Awards, MTV a inceput sa ofere utilizatoarele de Facebook copii fidele, insa virtuale, ale accesoriilor detinute de vedete pop americane.

#bunuri virtuale, #companii, #brand awareness, #second life , #stiri Facebook