Analiza actiunilor Facebook inainte de tranzactionarea la BVB

Joi, 06 Decembrie 2012, ora 14:58
1988 citiri
Analiza actiunilor Facebook inainte de tranzactionarea la BVB

Evolutia ascendenta a veniturilor si a actiunilor celei mai mari retele de socializare, Facebook, depinde de eforturile managmentului de a dinamiza activitatea companiei, potrivit raportului de evaluare realizat de Departamentul de Analiza al casei de brokeraj Tradeville.

Investitorii romani vor putea achizitiona actiuni Facebook la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), incepand din 7 decembrie. Titlurile Facebook vor fi lansate la tranzactionare in cadrul Targului de investitii la Bursa, organizat in perioada 7 - 8 decembrie.

Deschiderea sedintei de tranzactionare va fi oficiata de catre reprezentanti ai Tradeville si ai BVB, dar si de investitorii prezenti la eveniment.

Facebook devine astfel a 26 a companie de pe sistemul alternativ al Bursei de Valori Bucuresti, pentru care Tradeville actioneaza ca market maker.

Obiectivul ultimilor ani al Facebook a fost atragerea unui numar cat mai ridicat de utilizatori si stabilirea legaturilor dintre acestia. Facebook a inregistrat in luna septembrie un numar impresionant de 1.007 mld. de utilizatori (cca. 1/7 din populatia planetei), in crestere cu 26% fata de aceeasi perioada a anului trecut, din care 584 de milioane au accesat zilnic site-ul de socializare, in crestere cu 28% de la an la an.

"Platforma mobila a consemnat o evolutie spectaculoasa, marcand o crestere de 61% si un numar total de 604 mil. utilizatori in T3. La aceste cifre se pot adauga cele peste 100 mil. de conturi ale platformei Instagram", potrivit raportului de analiza al Tradeville.

"Pentru urmatoarea perioada, Facebook intentioneaza sa dezvolte partea de aplicatii care va imbunatati experienta folosirii platformei si va transforma modul de interactionare a utilizatorilor cu firmele care au nevoie de promovare. In acest scop, Facebook a lansat in ultimele luni si dezvolta in continuare mai multe strategii si aplicatii care vor usura si eficientiza efortul de promovare", arata analistii Tradeville.

Rezultatele Facebook in trimestrul 3 au fost pe un trend ascendent, compania inregistrand venituri totale de 1.26 mld. USD, din care 1.09 mld. a fost publicitatea oferita partenerilor. Aceasta reprezinta o crestere cu 32% fata de aceeasi perioada a anului trecut, rezultatul fiind afectat cu aproximativ 6% de intarirea doarului.

Cheltuielile Facebook au fost majorate in perioada de dupa listare de activarea anumitor prime platite catre angajati, de provizionarea unor cheltuieli semnificative cu taxele si de cresterea cheltuielilor cu cercetarea si dezvoltarea. Per total, in T3 Facebook a inregistrat un profit net de 311 mil. USD (0.12 USD/actiune), depasind estimarile analistilor Reuters.

"Consideram ca Facebook si-a atins obiectivul de a atrage un numar impresionant de utilizatori, pasul urmator fiind monetizarea acestui activ. In prezent FB genereaza venituri de 4,6 dolari/utilizator/an, valoare scazuta in comparatie cu GOOG, insa eforturile managementului de a dinamiza activitatea companiei pot fi primii pasi in evolutia ascendenta a veniturilor si a titlurilor Facebook", conchid analistii Tradeville.

Facebook a fost listata pe 18 mai 2012, intr-una dintre cele mai mari oferte publice initiale din istoria pietelor americane. La bursa de Valori Bucuresti, deschiderea primei sedinte bursiere in care vor fi tranzactionate actiunile Facebook va fi oficiata de catre reprezentanti ai Tradeville si ai BVB, dar si de investitorii prezenti la Targul de investitii. In plus, vizitatorii Targului vor avea ocazia de a vedea noutatile tehnologice din domeniu.

Targul de investitii la Bursa are ca scop promovarea tranzactionarii pe piata de capital in regim autorizat si reglementat, dar si informarea investitorilor cu privire la maximul pe care ei il pot cere si obtine de la un broker.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#listare actiuni Facebook BVB, #actiuni Facebook Bursa Bucuresti, #investii actiuni bursa , #stiri Facebook