77% din utilizatorii de telefonie mobila din lume ar trece la un furnizor cu tarife mai bune

Miercuri, 22 Septembrie 2010, ora 17:44
1647 citiri
77% din utilizatorii de telefonie mobila din lume ar trece la un furnizor cu tarife mai bune

Un raport realizat de Oracle releva faptul ca 77% dintre utilizatorii de telefonie mobila din intreaga lume sunt dispusi sa treaca la un furnizor cu tarife mai bune, iar 83% ar subscrie la un serviciu al unui ofertant netraditional de telecomunicatii, precum Facebook sau Sony, informeaza NewsIn.

Oracle a publicat miercuri rezultatele raportului "Opportunity Calling: The Future of Mobile Communications", cercetare in care au fost studiate opiniile a peste 3.000 de utilizatori de telefoane mobile din lumea intreaga, examinandu-se modalitatea de utilizare si perceptiile asupra telefoanelor mobile, interesul pentru tehnologii noi cum ar fi aplicatiile sau publicitatea mobila, precum si asteptarile de la generatia urmatoare de comunicatii mobile.

"In timp ce 82% din utilizatorii mobili sunt multumiti de furnizorul lor actual de servicii, piata mobila este pregatita pentru competitie. 77% dintre consumatori spun ca sunt dispusi sa treaca la un furnizor cu tarife mai bune si 83% ar lua in considerare si posibilitatea de a subscrie la un serviciu oferit de un ofertant de telecomunicatii ne-traditional cum ar fi Sony sau Facebook, atata vreme cat acestia ar putea oferi tarife si o calitate a serviciilor similare", se arata in raport.

Totodata, consumatorii mobili prefera inca serviciul fara limitari de trafic si sunt dispusi sa plateasca pentru acest lucru.

Astfel, pentru a-si pastra traficul nelimitat de date, 61% dintre consumatori ar accepta o marire cu 7% a facturii lor lunare, in timp ce 59% dintre utilizatori sunt dispusi sa accepte o marire a facturii lor cu 5% pentru mesagerie text nelimitata.

Pe de alta parte, 54% dintre respondenti cred ca peste cinci ani isi vor folosi telefoanele ca aparat GPS, 31% il vor utiliza pe post de card de credit, iar 24% cred ca vor folosi aparatul ca sa porneasca masina.

Consumatorii anticipeaza ca vor folosi telefoanele mobile pentru convorbiri video, sa se uite la continut cumparat pe mai multe ecrane, sa scaneze coduri de bare pentru a accesa online informatii relevante si sa monitorizeze consumul de electricitate din locuinta.

Potrivit raportului, 64% dintre respondenti sunt dispusi sa primeasca reclame pe telefon in schimbul unor reduceri de preturi sau al unor servicii suplimentare.

Potentialul de castig provine in mare masura de la consumatorii tineri.

Utilizatorii de telefoane mobile cu varsta cuprinsa intre 18 si 33 de ani sunt de trei ori mai predispusi sa-si foloseasca telefonul ca mijloc de divertisment si de doua ori mai mult sa-l foloseasca drept computer personal, in comparatie cu cei situati in intervalul de varsta 46-64. In schimb, doar 33% dintre cei care au raspuns la sondaj s-au aratat interesati sa primeasca reclame localizate pe telefonul mobil, in timp ce majoritatea nu a fost interesata de optiune din cauza temerilor legate de intimitate. 

#utilizatoti telefonie mobila tarife , #stiri Facebook