Experiment Facebook: Lansarea unui serviciu cu plata pentru utilizatori

Vineri, 18 Mai 2012, ora 14:46
2086 citiri
Experiment Facebook: Lansarea unui serviciu cu plata pentru utilizatori

Facebook a testat in premiera un serviciu cu plata pentru utilizatori, care pentru o taxa de doi dolari pe mesaj se puteau asigura ca postarile lor sunt scoase in evidenta pe fluxurile prietenilor.

Facebook a atras joi 16 miliarde de dolari prin cea mai mare oferta publica initiala derulata vreodata in industria IT, in urma careia compania este evaluata la 104 miliarde de dolari, insa speculatiile privind perspectivele de crestere ale companiei si epuizarea surselor de venit nu inceteaza.

Facebook cauta noi surse de venit

Cel mai recent experiment al retelei de socializare pentru dezvoltarea de noi surse de venit a avut loc in Noua Zeelanda. Facebook a testat acolo un serviciu denumit "Highlight", prin care utilizatorii pot plati o taxa de doi dolari neo-zeelandezi (1,53 dolari SUA) pentru o postare pentru a se asigura ca mesajul lor va fi scos in evidenta pe fluxurile prietenilor, potrivit Wall Street Journal (WSJ).

Utilizatorii din Noua Zeelanda vizati de testul de saptamana trecuta au fost surprinsi de aparitia optiunii de a plati 2 dolari pe fiecare postare si nu s-au aratat entuziasmati de idee.

Facebook atrage cea mai mare parte din venituri prin publicitatea online, in special servicii personalizate care afiseaza pe paginile vizitate de fiecare utilizator spoturi "la tinta", in functie de interesele acestuia, deduse de companie prin algoritme care iau in calcul orasul sau tara de domiciliu, unde calatoreste, ce site-uri viziteaza, cu cine este prieten, statutul social, varsta, sex si alte date relevante.

Unii analisti pun insa sub semnul intrebarii perspectivele de crestere a veniturilor retelei de socializare, aducand in discutie atat popularitatea tot mai mare a smartphone-urilor, ale caror ecrane relativ mici impiedica afisarea de spoturi sau bannere, precum si eficacitatea publicitatii prin Facebook.

General Motors a renuntat la contracul de publicitate cu Facebook

Constructorul auto american General Motors (GM) a anuntat marti ca renunta la Facebook ca platforma de advertising, motivand decizia printr-o strategie de "rotatie" a mediilor de transmitere folosite de companie. Surse din industrie au declarat insa atunci in presa internationala ca decizia GM a fost motivata de ineficienta reclamelor transmise prin reteaua de socializare.

Din februarie, cand a depus actele pentru oferta publica initiala, Facebook a luat in calcul mai multe idei de crestere a veniturilor, precum un magazin de aplicatii cu plata, reclame pe telefoane mobile sau cupoane de reduceri, potrivit WSJ.

Unii analisti cred ca Facebook se pregateste sa adopte o strategie de tip "freemium", o combinatie intre "free" (gratis) si premium, prin care utilizatorii ar avea acces gratuit la serviciile de baza, dar ar plati un abonament sau taxe specifice pentru anumite functii.

#Facebook servicii plata, #Facebook experiment servicii plata, #Facebook crestere venituri , #Profit