Ce sanse mai are Facebook sa patrunda in China?

Miercuri, 08 Februarie 2012, ora 12:35
1680 citiri
Ce sanse mai are Facebook sa patrunda in China?

Cand vine vorba de China, Facebook ar trebui sa se considere avertizat. A patrunde in tara cu cel mai mare numar de internauti din lume, reprezinta o ambitie pentru un gigant ca Facebook, mai ales inainte de listarea la bursa, insa sansele de reusita sunt slabe, potrivit analistilor.

Facebook a declarat saptamana trecuta ca ia serios in considerare o noua incercare a de a intra pe piata din China, dupa ce accesul a fost blocat acum trei ani. Insa, pentru a reusi in acest demers, Facebook trebuie sa se pregateasca pentr uo concurenta intensa, pentru amestecul politic si pentru putin succes comercial, potrivit Reuters.com.

De altfel, sunt putine companiile straine de internet care au avut succes in China. E-Bay, Google, Amazon.com, Yahoo si cel mai recent, Groupon sunt doar cativa din lista de jucatori online care nu au resusit sa se dezvolte in tara care numara 1,3 miliarde de oameni si care se bucura de cea mai rapida crestere a populatiei din lume.

"E un pic cam tarziu pentru Facebook", este de parere Elinor Leung, analist CLSA, deoarece piata este deja saturata de jucatori locali, precum Sina Corp, Renren, Kaixinwang001 and Tencent Holdings.

Prima lansare a Facebook in China dateaza din 2008, insa atunci a fost blocat de guvernul de la Beijing din cauza valului de proteste din provincia Xinjiang, organizate prin intermediul retelei de socializare, potrivit oficialilor chinezi.

Vor da chinezii "like" la Facebook?

"Va fi dificil pentru Facebook sa vina cu ceva prin care sa se poata diferentia de competitie", considera Elinor Leung, analist CLSA. Aproape jumatate din cei 500 de milioane de internauti chinezi utilizeaza deja retele de socializare, potrivit unui raport guvernamental din ianuarie.

Cele mai puternice retele de socializare din China sunt Renren si Sina Corp, care intentioneaza sa isi transforme popularul serviciu de blogging, Weibo, intr-o imensa retea de socializare.

Site-urile locale au inflorit in ecosisteme cu propriile aplicatii, portaluri de stiri si e-commerce, facand tot mai deficila misiunea Facebook.

"In China, concurenta pe web este mult mai mare decat in SUA, exista mai multi jucatori si toti investesc pentru cresterea pe termen lung", a declarat Joe Chen, director executiv Renren

"Probabil ca va avea mai mult succes in randul chinezilor "occidentalizati" sau in randul cetatenilor straini din China, insa va fi nevoie de multe eforturi pentru a atrage acest grup mic", considera Sam Flemming, fondatorul CIC, o firma de consultanta in social media din Shanghai.

In momentul de fata, strainii sau chinezii care doresc sa acceseze Facebook sau alte site-uri blocate, trebuie sa foloseasca un software special, care sa poata ocoli firewall-ul guvernului, asadar, exista un numar foarte mic de oameni care folosesc reteaua.

#facebook china , #Investitii