Va fi Facebook prima companie cu o valoare de 1 trilion de dolari?

Vineri, 18 Mai 2012, ora 09:01
1828 citiri
Va fi Facebook prima companie cu o valoare de 1 trilion de dolari?

Odata cu lansarea Ofertei Publice Initiale a Facebook de vineri, compania ar putea fi pe drumul spre titlul de "prima companie care sa valoreze 1 trilion de dolari".

Desi e devreme sa vorbim despre o valoare atat de mare a companiei, cand Facebook abia a trece de 100 miliarde de dolari dupa listarea de vineri, intrebarea ramane. Ar trebui sa gaseasca Mark Zuckerberg o cale sa multiplice valoarea companiei de zece ori in anii care urmeaza, se intreaba cei de la Mashable.

Un trilion de dolari ar reprezenta o valoare mai mare decat Produsul Intern Brut a majoritatii tarilor din lume, mai putin 17.

Un tel atat de grandios nu pare insa sa fie departe de gandurile liderilor Facebook, care se pare ca spun noilor angajati ca intentioneaza sa fie prima companie din lume care sa atinga aceasta valoare. In acelasi timp, angajatii vechi spun ca telul este "1% terminat", fraza care pare a fi si una din preferatele lui Zuckerberg.

In timp ce ideea ca o companie cu o vechime de doar sapte ani sa devina prima afacere cu o valoare de 1 trilion de dolari, intrecand nume cunoscute precum Apple, Exxon Mobil sau Walmart, pare ridicol, dar nu este neaparat fictiune.

Dupa cum spunea un analist tehnologic, "nu e probabil, dar e posibil".

E posibil?

Facebook a avut venituri de 3,7 miliarde de dolari in 2011, iar valoarea estimata a companiei este de 100 miliarde de dolari, de 27 de ori mai mult decat suma raportata anul trecut.

In teorie, daca aceasta inmultire va ramane constanta, Facebook ar avea nevoie sa atraga 37 miliarde de dolari pentru a ajunge la o valoare de 1 trilion de dolari. Sa spunem ca Facebook reuseste sa continue cu o crestere anuala a veniturilor cu 120%, cum s-a intamplat in ultimii doi ani, ar atinge suma necesara in 2014.

Facebook este insa in competitie directa cu Apple, actiunile companiei putand sa atinga 1.000 de dolari in curand, ceea ce ar aduce Apple la valoarea de 1 trilion de dolari in 2014.

Pentru a intrece compania din Silicon Valley, Facebook ar trebuia sa inregistreze o accelerare a cresterii de venituri. Cea mai probabila sursa a acestor cresteri ar fi probabil publicitatea. 85% din veniturile companiei vin din publicitate, iar compania a anuntat in februarie noi produse publicitare. In acelasi timp, o companie de publicitate a realizat un studiu conform caruia sumele rezervate publicitatii prin mediile sociale vor creste de la 3,8 miliarde de dolari in 2011 la 9,8 miliarde de dolari in 2012.

Mai mult, potentialul Facebook la capitolul publicitate este foarte mare, aplicatia sa mobila fiind libera de reclame pana in urma cu doua luni. Momentan, liderii companiei cauta o cale pentru a monetiza vizitele celor 500 de milioane de utilizatori lunari ai acestei aplicatii.

De ce ar putea ca Facebook sa rateze aceasta tinta

Facebook nu este evaluata la 100 miliarde de dolari datorita veniturilor sale. Daca aceasta ar fi fost modul de calcul, compania ar fi evaluata mai degraba la 40 miliarde de dolari. Suma exagerata se datoreaza entuziasmului din-aintea listarii oficiale si a cererii mari de actiuni. In alte cuvinte, este un pariu pe viitorul companiei.

Pentru a-si mentine aceasta valoare insa, Facebook va trebui sa continue sa creasca.

Numarul de utilizatori activi lunari a crescut cu 118% in martie 2009 si martie 2010. In 2011 insa, cresterea a fost de doar 43$, in timp ce anul acesta cresterea raportata a fost de 33%. Acest lucru indica o incetinire a cresterii companiei, care era totusi de asteptat daca luam in considerare faptul ca are aproape 1 miliarde de utilizatori.

Si veniturile din publicitate ale Facebook au scazut in ultimul trimestru, saptamana aceasta General Motors anuntand ca a retras reclamele de pe platforma de socializare, contract in valoare de 10 milioane de dolari.

Daca 85% din veniturile companiei provin din reclame, restul de 15% vin din aplicatii precum jocurile Zynga, dar si aceasta companie incearca sa se indeparteze de Facebook, creand propria platforma pe site-ul propriu.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
România continuă să fie pe primul loc în UE când vine vorba despre inflație. Un bun exemplu în acest sens reprezintă tarifele din stațiuni, stabilite de hotelieri. Față de anul trecut,...
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Dolj: Şofer înregistrat de radar în timp ce conducea cu viteza de 218 kilometri pe oră pe DN 55 Un şofer din Craiova a rămas fără permisul de conducere pentru 120 de zile după ce a fost...
#listare facebook, #actiuni Facbeook, #valoare Facebook 2012 , #Cota de piata