Statele Unite au pierdut ratingul AAA, cel mai inalt nivel posibil, insa, in mediul de afaceri, ideea unui astfel de rating este deja perimata.
In ultimii ani, o multime de corporatii si-au pierdut ratingul AAA, acesta ramand valabil doar pentru patru companii non-financiare, deoarece este vazut de consiliile de administratie mai mult ca o camasa de forta, decat o cale spre imbogatire.
In acelasi mod in care consumatorii se bazeaza pe cardurile de credit pentru a-si finanta un stil de viata mai bun, la fel si companiile prefera sa aiba datorii mai mari, prin care pot obtine si profituri mai mari.
Alegerea nu pare sa le fi facut rau: costurile de finantare pentru companiile cu rating AAA si ale celor cu un nivel sub acesta nu difera prea mult. Astfel, investitorii nu percep diferenta in calitate si necesitatea de a se "lupta" pentru un rating maxim, potrivit analistilor The New York Times.
"E ca si cum ai trece de la un Rolls-Royce la un Mercedes, nu de la un Rolls-Royce la un Yugo", a comentat Chris Orndorff, de la Western Asset Management.
"Nu are de ce sa-ti fie rusine", a adaugat el.
De fapt, din ce in ce mai multe companii nici macar nu mai aspira la un rating AAA, deoarece acest lucru ar putea insemna profituri mai reduse. In conditiile de piata actuale, investitorii hotarasc daca sa investeasca sau nu intr-o companie inainte ca agentiile de rating sa apuce sa dea o "nota", prin urmare o retrogradare are un efect mult diminuat.
La inceputul anilor 1980, aproximativ 60 de companii aveau rating AAA. Pana in 2000, numarul scazuse la 15. Astazi, doar patru corporatii se pot lauda cu asa ceva: Automatic Data Processing, Exxon Mobil, Johnson & Johnson si Microsoft.
Citeste mai multe pe Ziare.com.