Pe timp de criza romanii dau buzna in agentiile de turism. Directorul general al companiei Eximtur, Lucia Morariu, sustine ca in perioada 1 ianuarie -31 martie s-au vandut cu aproape 230% mai multe pachete turistice decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Acest lucru s-a datorat in mare parte, programului national de "inscrieri timpurii", desfasurat in perioada 1 februarie - 31 martie 2009, prin care agentia a vandut pachete turistice in valoare de peste 2,8 milioane de lei.
"In primul trimestru al anului 2009, Eximtur a avut vanzari totale de pachete de vacanta in Romania de 4,5 milioane de lei.
Din aceasta suma, 2,8 milioane de lei sunt vacantele cumparate prin programul inscrieri timpurii", a declarat Lucia Morariu, director general al agentiei.
Programe speciale
Diferenta de pana la 4,5 milioane de lei o reprezinta vanzarile de vacante in rate , vacantele la hoteluri care nu au aderat la programul "inscriri timpurii" si vanzarile programelor speciale "o saptamana de refacere", "decada balneara" si "o saptamana la munte".
In ceea ce priveste destinatiile interne, cele mai multe solicitari au fost pentru Litoral, iar cea mai cautata statiune a fost Mamaia, urmata de Neptun.