Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Piata media va ajunge la 500 de milioane de euro, in 2007

Piata media va ajunge la 500 de milioane de euro, in 2007
Initiative Bucuresti va lansa cea de-a zecea editie Media Fact Book, un instrument oferit in exclusivitate pe piata romaneasca si devenit indispensabil pentru toti profesionistii in marketing si comunicare, informeaza un comunicat de presa remis Bloombiz.

"Anul 2006 a fost unul foarte bun pentru industria de media & publicitate in general si pentru agentia Initiative in particular. Rata de crestere de 33% este uimitoare pentru o piata care a stat mult timp in umbra vecinilor din regiune. Iar pentru anul 2007, Initiative prognozeaza o crestere de 34-35% a pietei de media, catre o jumatate de milard de euro net", declara Veronica Savanciuc, Presedinte Initiative Romania.

Media Fact Book releva faptul ca piata media a fost caracterizata in anul 2006 de dinamism si de o dezvoltare a mediului de afaceri, mai ales in domeniile telecomunicatii, financiar-bancar si farmaceutic, dar si automotive si retail. In plus, au continuat sa se lanseze numeroase ziare, posturi de radio si televiziuni noi, fragmentarea fiind un raspuns firesc la marirea si diversificarea bugetelor de publicitate.

Pentru anul 2006, Initiative estimeaza un nivel total al pietei de publicitate de 363 mil € (in crestere cu 33% fata de 2005), in timp ce prognoza pentru anul 2007 este de 485 mil € net.

In 2006, din punct de vedere rate card, investitiile pe TV au reprezentat aproximativ 90% din totalul investitiilor media (un share similar cu cel inregistrat in anul 2005). In termeni de investitii nete, Initiative estimeaza o crestere a share-ului TV in total piata media 2006 de 62%. Echipa_Initiative.jpg

Presa scrisa continua sa piarda teren in favoarea televiziunii, in vreme ce Internet & Cinema au inregistrat o crestere de 59% fata de anul 2005. Si investitiile in radio au crescut, insa cu un ritm mai scazut.

2006 este anul in care se observa cateva modificari in clasamentul categoriilor de investitori in publicitate: categorii precum Bere, Cosmetice, Produse Lactate si Bauturi Racoritoare au pierdut cel putin cate o pozitie in clasamentul investitorilor, in vreme ce, incepand cu anul 2006, categoria Telecomunicatii Mobile a urcat 8 pozitii si se instaleaza pe prima pozitie. In ceea ce priveste investitorii propriu-zisi, P&G isi mentine prima pozitie, urmat de European Drinks & Food si de Unilever.

Pentru anul in curs, Initiative prognozeaza o crestere a pietei de publicitate cu 34% fata de anul 2006, generata in primul rand de inflatia TV si de dezvoltarea domeniilor new media/ digital si OOH. in 2007, Initiative estimeaza cresteri ale bugetelor de publicitate pentru categorii precum Telecomunicatii, Automotive, Servicii Financiare & Bancare, Food, Retail, dar si noi categorii de investitori in servicii B2B sau B2C.

Cresterea pe TV va fi de 45%, in timp ce presa scrisa isi va continua procesul de consolidare sub umbrela marilor trusturi internationale, in ciuda fragmentarii continue a pietei. Initiative estimeaza o crestere a investitiilor in presa scrisa de 8% fata de 2006. Investitiile in radio isi vor mentine trendul ascendent (+26%), piata de OOH va cunoaste o crestere mai ales sub aspectul sofisticarii (research), dar si al volumelor (+16%). Cea mai accelerata crestere va fi inregistrata in cazul Internet si Cinema, unde Initiative prognozeaza o crestere de +52% fata de 2006.

Bloombiz



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 965 ori