VOESTALPINE - Austriecii fac combinat la Marea Neagra
Industria auto in dezvoltare, infrastructura ferata ce trebuie
schimbata, precum si sistemul energetic ce trebuie modernizat
reprezinta asii din mineca pe care se bazeaza Romania in lupta pentru
atragerea investitiei de 5,5 miliarde de euro a Voestalpine.
Productia Ford, care va ajunge in 2011 la 300.000 de autoturisme pe an,
precum si cresterea productiei de la Dacia de la 240.000 de masini
realizate in 2006, pina la 400.000 in 2009 constituie una din
principalele atractii pentru Voestalpine.
Industria auto romaneasca
este atit de importanta pentru concernul austriac pentru ca
producatorii de automobile si de camioane sint principalii clienti ai
combinatului de la Linz, care este asemanator cu cel care va fi
construit la Marea Neagra. "Circa 20% din productia viitorului combinat
va fi distribuita pe piata locala" ne-a declarat Peter Schiefer,
purtator de cuvint al Voestalpine AG.
Cum productia anuala este
prognozata la 5,5 milioane tone de otel, ar rezulta ca 1,1 milioane de
tone de ar fi vindute pe piata interna a statului ales. In cursa se
afla Ucraina, Romania, Turcia si Bulgaria.
MODERNIZARE. In acelasi timp, ritmul de crestere a constructiilor din
Romania este un alt factor in favoarea tarii noastre conform surselor,
deoarece marile cladiri necesita otel pentru structura de rezistenta.
In plus, Romania mai este atractiva deoarece trebuie sa isi modernizeze
caile ferate si sistemul energetic, ceea ce o transforma intr-o buna
piata, conform lui Schiefer.
"Centrala nucleara de la Cernavoda,
proiectele eoliene din Dobrogea, modernizarea sau inlocuirea de
termocentrale sunt alte puncte in plus pentru Romania" a mai spus
Schiefer. De altfel, Wolfgang Eder, directorul general executiv al
Voestalpine AG a declarat in data de 24 iulie ca in regiunea Marii
Negre se folosesc anual 23 de milioane de tone de otel, dar ca pina in
2015 necesarul anual va ajunge la 50 de milioane de tone.
COMENZI. Pe de alta parte, Bulgaria are avantajul ca gazoductul South
Stream va trece prin aceasta tara. "Voestalpine are deja comenzi pentru
realizarea de portiuni din conducta submarina Nord Stream (care va
trece prin Marea Baltica si va uni Rusia cu Germania si va fi
construita de Gazprom, E.ON si BASF - n.r.), iar faptul ca se va
construi South Stream pe sub Marea Neagra din Rusia pina in Bulgaria da
un punct in plus acestui stat", a mai precizat Peter Schiefer. Ucraina
are avantajul emisiilor de carbon deoarece acest stat nu este parte a
Uniunii Europene si nu trebuie sa respecte directivele legate de
reducerea poluarii. In plus, Ucraina furnizeaza si circa o treime din
minereul de fier prelucrat anual de catre concernul austriac.
Investitie
In cazul in care Voestalpine va alege Romania, construirea combinatului
va fi cea mai mare investitie straina realizata vreodata in tara
noastra, de aproximativ 5,5 miliarde de euro. Aceasta ar fi mult mai
mare decit urmatoarea in top, achizitia Bancii Comerciale Romane (BCR)
de catre Erste Bank pentru 3,7 miliarde de euro. Voestalpine vrea sa
produca in noul combinat 5 milioane de tone de otel pe an. Constructia
se va intinde pe 700 de hectare si va crea 5.000 de locuri de munca
directe. In data de 7 iulie, compania a semnat un memorandum cu
Ucraina, iar pina la sfirsitul verii estimeaza ca va semna si cu Turcia
si Bulgaria. Anuntul final privind alegerea locatiei va fi facut la
finele anului. Constructia va fi gata in 2013.