Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romtelecom si ANPC negociaza conditiile abonamentelor

Romtelecom si ANPC negociaza conditiile abonamentelor

Negocierile dintre Romtelecom si oficialii ANPC in vederea negocierii noilor conditii impuse la incheierea sau terminarea unui abonament sunt in curs de desfasurare, au declarat, pentru NewsIn, surse din interiorul companiei.

Potrivit surselor citate, Romtelecom a avut mai multe intalniri cu reprezentantii Autoritatatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

"Nu exista clauze de penalitati la terminarea contractului, dar in cazul ofertelor promotionale, abonatii care isi reziliaza contractul inaintea termenului stabilit vor trebui sa returneze valoarea facilitatilor de care au beneficiat", au declarat reprezntantii companiei.

Abonatii Romtelecom nu sunt obligati sa plateasca in avans abonamentele, ci la sfarsitul lunii in curs. In cazul in care abonatii nu isi platesc facturile la timp, serviciile Romtelecom se suspenda in 16 zile de la emiterea ordinului de plata si se desfiinteza la doua luni.

ANPC impune operatorilor economici includerea in contracte a momentului inceperii si cel al incetarii contractului, cu posibilitatea denuntarii unilaterale, cu un preaviz de 30 de zile, fara taxe suplimentare, precum si a modalitatilor de executare, suspendare sau incetare a serviciului prestat: termene, notificari, conditii.

De asemenea, ANCP considera necesara notificarea in scris, cu 30 de zile inainte de data pentru care a fost incheiat contractul al carui termen de valabilitate se prelungeste in mod automat, precum si notificarea in scris a consumatorilor cu minimum zece zile inainte de intreruperea furnizarii serviciului respectiv.

Contractele trebuie sa mentioneze modalitatea de penalizare pentru operatorii economici, in cazul in care acestia nu respecta termenele sau parametrii de calitate privind furnizarea serviciului respectiv, dar si modalitatea de plata a serviciilor furnizate, cu mentionarea in mod clar si neechivoc a preturilor si tarifelor ce trebuie achitate de catre consumatori, cum sunt: termenele de plata, reduceri din factura corespunzator perioadei in care serviciul nu a fost furnizat din culpa operatorului economic, intarzieri la plata, procente de penalitate.

Furnizorii de servicii vor trebui in egala masura sa ofere informatii despre perioada de gratie, in situatiile in care aceasta se acorda, precum si informatii complete despre taxe, dobanzi, comisioane, garantii, penalitati, despagubiri, rate, in functie de natura serviciului prestat, sau informatii complete despre conditiile de acordare a creditului, conditiile de depozit, conditiile de leasing, conditiile de asigurare, dupa caz.

Furnizorii de servicii financiare, colectare a deseurilor, gaze naturale, telefonie fixa, mobila si Internet, electricitate, alimentare cu apa si canalizare, energie termica, servicii de televiziune prin cablu care nu au modificat clauzele contractelor preformulate risca amenzi de pana la 5.000 lei.

Bloombiz
(Sursa: NewsIn)

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1164 ori