Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Furnizorii de servicii vor notifica consumatorii cu minim 10 zile inainte de intreruperea serviciului

Furnizorii de servicii vor notifica consumatorii cu minim 10 zile inainte de intreruperea serviciului
Furnizorii de servicii trebuie sa modifice contractele incheiate cu persoanele fizice, conform noilor cerinte ale Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor /ANPC/, una dintre cele mai importante modificari fiind aceea ca operatorii economici trebuie sa notifice in scris consumatorii cu minimum 10 zile inainte de intreruperea furnizarii serviciului.

Presedintele ANPC, Marian Zlotea, a semnat vineri norma privind unele masuri de informare a consumatorilor persoane fizice de catre operatorii economici prestatori de servicii, in cadrul contractelor preformulate folosite de acestia.

Norma a fost trimisa spre publicare in Monitorul Oficial, iar furnizorii de servicii vor trebui sa isi modifice contractele in termen de 30 de zile de la publicare, in acord cu noile reglementari, a declarat intr-o conferinta de presa presedintele ANPC.

In norma sunt prevazute 17 clauze principale pe care ANPC le impune prestatorilor de servicii sa le includa in contractele de servicii financiare, colectarea deseurilor, furnizarea gazelor naturale, telefonie fixa si Internet, furnizare electricitate, alimentare cu apa si canalizare, furnizare energie termica, servicii de televiziune prin cablu/digitala, telefonie mobila.

Contractele trebuie sa prevada posibilitatea denuntarii unilaterale, cu un preaviz de 30 de zile, fara taxe suplimentare, modalitatile de executare, suspendare sau incetare a serviciului prestat, notificarea in scris, cu 30 de zile inainte de data pentru care a fost incheiat contractul al carui termen de valabilitate se prelungeste automat, notificarea in scris a consumatorilor inainte cu minimum 10 zile de intreruperea furnizarii serviciului, informatii despre perioada de gratie, informatii complete despre taxe, dobanzi, comisioane, garantii, penalitati, despagubiri, rate, informatii complete despre conditiile de despagubire a consumatorilor in cazul in care au suferit pagube din culpa operatorului economic, posibilitatea consumatorului de a refuza prelucrarea datelor personale in scop de marketing sau cedare a acestora catre terti, modalitatea de notificare a consumatorilor si de solicitare a acordului acestora cu privire la modificarea caracteristicilor produselor si serviciilor furnizate .

De asemenea, textul contractului trebuie sa fie lizibil si marimea fontului utilizat la redactarea intregului text (dimensiunea caracterelor) trebuie sa fie de minimum 10, a precizat presedintele ANPC, care a adaugat ca au fost cazuri in care contractele nu puteau fi citite decat cu lupa.

Potrivit reprezentantilor ANPC, noile reglementari au fost elaborate in urma numeroaselor reclamatii primite atat la sediul ANPC cat si la oficiile judetene, referitoare la contractele incheiate de prestatorii de servicii cu persoanele fizice.

<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://www.rompres.ro/ target=_blank>Rompres</a>)



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 928 ori