Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Furnizor de energie amendat cu 10 milioane de euro, dupa ce-a incarcat facturile

Furnizor de energie amendat cu 10 milioane de euro, dupa ce-a incarcat facturile


Unul dintre cei mai mari producatori de energie din Europa, E.On, a fost obligat la plata unei amenzi de 10 milioane de euro, in Marea Britanie, dupa ce autoritatile au constatat ca incarca in mod repetat facturile cu servicii inexistente sau ilegale.

Plata amenzii de a fost dictata de regulatorul din piata de energie britanica, Ofgem, dupa ce compania a fost implicata in mai multe incidente de genul acesta, anunta postul britanic BBC.

Autoritatile au descoperit ca mai multi clienti E.On au platit sume prea mari pentru conectare la reteaua administrata de compania germana, iar altii si-au vazut factura incarcata cu taxe de debransare ilegale.

Conducerea sucursalei britanice a gigantului energetic german a cerut scuze in mod public clientilor sai, recunoscand ca nu este singurul incident de acest gen survenit in relatia sa cu clientii din Regatul Unit.

In noiembrie 2012, E.On a platit o alta amenda de 1,7 milioane de lire sterline (2,3 milioane de euro) pentru aceeasi fapta, desi compania sustine ca incidentul de acum trei ani s-a petrecut in alt context.

"Este de-a dreptul inacceptabil ca E.On sa nu asigure protectia acestor consumatori, iar abaterile repetate motiveaza stabilirea acestei amenzi uriase", a declarat Sarah Harrison, reprezentantul Ofgem.

Zeci de mii de pagubiti

Numarul facturilor umflate remise de E.On in ultimul incident se ridica la 48.000, printre pagubiti numarandu-se atat persoane fizice, cat si companii din Marea Britanie.

Multi dintre acestia erau in cautarea unui alt furnizor, dupa ce compania germana anuntase o majorare a pretului la energie in doua randuri, intre 2013 si 2014.

Chiar si asa facturile acestora au fost umflate fara nicio justificare.

Altii s-au trezit cu sume impuse pentru debransarea de la reteaua E.On, desi legea britanica permite schimbarea furnizorului de energie fara plata unor taxe de reziliere in cazul unor cresteri de tarif.

E.On s-a aparat sustinand ca sumele facturate ilegal nu au depasit 10 lire/abonat, iar odata cu sesizarea erorii, banii au fost returnati pagubitilor.

Ofgem a demonstrat ca printre clientii jecmaniti la facturi se numarau si 7000 de posesori ai unor contracte preplatite, in cazul acestora firma germana neavand nicio scuza.

Amenda va fi platita catre Citizen Advice, un serviciu caritabil de consiliere a cetatenilor britanici care reclama abuzuri ale autoritatilor sau corporatiilor.

"Aceasta decizie va stabili un precedent pentru intreaga industrie care crede ca drepturile consumatorului pot fi incalcate.

Aceasta arata foarte clar si drepturile de care se bucura clientii care platesc in avans servicii", a conchis Gillian Guy, director executiv al Citizen Advice.

In mai 2014 E.On a fost amendata de autoritatile britanice pentru vanzari neconforme de energie cu suma de 12 milioane de lire (15,6 milioane euro), cea mai mare amenda platita vreodata de pe piata de servicii de profil din Marea Britanie.

Compania este prezenta si pe piata din Romania, in vestul tarii.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 10562 ori