Bechtel mai vrea un sfert de miliard de euro ca sa-si respecte obligatiile

Luni, 01 Iunie 2009, ora 00:33
1303 citiri
Bechtel mai vrea un sfert de miliard de euro ca sa-si respecte obligatiile

Bechtel, constructorul autostrazii Transilvania, mai are nevoie de circa 250 de milioane de euro pentru a finaliza tronsonul Campia Turzii-Gilau, pana in prezent fiind asfaltati 18 kilometri, a declarat, duminica, purtatorul de cuvant al companiei, Bogdan Sgarcitu.

"Pentru a termina tronsonul 2B Campia Turzii-Gilau mai avem nevoie de 250 de milioane de euro, si de asemenea mai sunt de expropriat terenuri de la km 0 la km 10 si de mutat 21 de utilitati, din care 7 le vom muta noi", a spus Sgarcitu.

Potrivit acestuia, pe tronsonul Campia Turzii-Gilau sunt pregatiti pentru asfaltare 12 kilometri, alti sase kilometri de poduri sunt in diverse stadii de executie si inca sase kilometri se afla la nivel de terasament. Compania americana mai are de incasat de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) 13,5 milioane de euro, reprezentand factura lunii martie, care a avut scadenta la 26 mai.

Potrivit lui Sgarcitu, Bechtel a depus in 2007 o cerere de crestere a pretului unitar, ca urmare a majorarii accizei la combustil. "Vrem sa fim compensati pentru cresterea accizei la combustibil si am depus o cerere in 2007, insa am primit doar raspunsuri negative. Nu am beneficiat nicodata de cresterea pretului datorita schimbarilor de legislatie", a spus Sgarcitu.

El a mentionat ca din cauza reducerii contributiei la asigurarile sociale, pretul unitar a scazut si astfel ca din 2006 pana in prezent Bechtel a incasat mai putin cu patru milioane de euro.

Potrivit protocolului incheiat in februarie intre Ministerul Transporturilor si Bechtel, compania americana s-a angajat sa finalizeze in acest an 42 de kilometri din tronsonul Campia Turzii-Gilau si viaductul de pe tronsonul Suplacu de Barcau-Bors. Accesul intre cei 42 de kilometri poate fi facut dupa constructia a doua noduri rutiere.

Sgarcitu a spus ca nodurile rutiere ar putea sa nu fie finalizate, insa se vor amenaja rute alternative, pentru a facilita, temporar, intrarea pe autostrada. In prezent, pe santierul autostrazii muncesc 3.300 de angajati, din care 2.400 de persoane au fost angajate direct de catre Bechtel, iar restul de subcontractanti.

Din totalul personalului, 220 sunt muncitori straini, din care 170 sunt turci. La jumatatea lunii mai, premierul Emil Boc a dat asigurari ca tronsonul Campia Turzii - Gilau va fi finalizat pana la sfarsitul anului. El a afirmat ca in acest an au fost alocate 119 milioane de euro pentru autostrada Transilvania si ca pentru finalizarea tronsonului respectiv exista bani prevazuti in bugetul de stat.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#bechtel, # autostrada , #stiri Emil Boc