eMAG pregateste o lovitura de piata prin strategii de marketing

Joi, 21 Martie 2013, ora 08:27
10791 citiri
eMAG pregateste o lovitura de piata prin strategii de marketing

eMAG intra pe piata de publicitate online, prin intermediul propriului sistem de marketing afiliat Profitshare. Mutarea arunca eMAG in lupta directa cu 2Parale - care isi propune dublarea retelei in 2013, la 400 de magazine online.

Lupta se va da pe o piata de publicitate online estimata anul acesta la 40 de milioane de euro, din care eMAG.ro, cel mai mare retailer online din Romania, cu venituri in valoare de 180 de milioane de euro estimate pentru anul 2012, vrea o cota de cinci milioane de euro.

Marketingul afiliat este un instrument online prin care afiliatul (asociat/partener) obtine un comision de la furnizor pentru vanzarile catre clientii pe care i-a directionat.

Sistemul eMAG Profitshare, solutie de marketing afiliat dezvoltata intern de catre eMAG, a fost inspirat de sistemul de marketing afiliat oferit de catre Amazon.com, cel mai mare retailer online din lume, care a creat acest model de business in iulie 1996.

In ultimii patru ani, eMAG a platit afiliatilor sai comisioane in valoare de un milion de euro.

Compania Conversion Marketing, detinuta in proportie de 90% de catre eMAG, gestioneaza sistemul de marketing afiliat pentru eMAG si se va ocupa si de noul Profitshare 2.0, platforma de afiliere multi-advertiser.

Marius Pahomi, directorul general al Conversion Marketing, a explicat pentru Business24 care vor fi conditiile in care o companie va fi acceptata in sistemul de marketing afiliat Profitshare 2.0, dar si care va fi modelul de business al noului sistem.

Marius Pahomi, directorul general al Conversion Marketing

Sistemul de marketing afiliat Profitshare 2.0 va fi lansat la inceputul lunii aprilie, iar timp de o luna va functiona in varianta beta, de test, a declarat Marius Pahomi pentru Business24.

Sistemul va fi testat de un numar restrans de afiliati, de aproximativ 20, si, de asemenea, de un numar restrans de companii, printre care se va afla si eMAG.

Zeci de cereri

Conversion Marketing a primit deja cateva zeci de cereri din partea companiilor pentru a intra in sistemul de marketing afiliat. "Trebuie doar sa ne intalnim cu ele", spune Marius Pahomi.

Intrebat care este numarul tinta de advertiseri pe care Conversion Marketing vrea sa-i atraga in sistemul de marketing afiliat, Pahomi a spus ca nu exista o tinta cantitativa. "Vom fi selectivi. Nu vrem sa aducem advertiseri la kilogram, care sa nu converteasca si sa nu aiba rezultate bune".

"Vrem sa aducem companii care au un renume bun pe piata, care au clienti fericiti, care ofera servicii foarte bune", a spus Marius Pahomi.

Criteriile dupa care vor fi acceptate companiile in sistemul de marketing afiliat Profitshare 2.0 tin de vechimea companiei in piata, numarul ei de clienti si reputatie.

"Nu vom accepta in sistem startup-uri. E important ca advertiserul sa aiba un istoric, o baza de clienti", spune Pahomi.

In ceea ce priveste comisioanele acordate afiliatilor, Marius Pahomi spune ca acestea vor fi stabilite chiar de catre advertiseri. Conversion Marketing va incasa un anumit procent din comisionul pe care advertiserul il va plati catre afiliat.

In prezent, in sistemul Profitshare sunt incrise in jur de 25.000 de site-uri afiliate. Pe langa acestea, exista cativa zeci de afiliati care realizeaza campanii speciale cu Google AdWords si Facebook. Mai precis, afiliatul cumpara publicitate online de la Google pentru a atrage clienti catre produsele si serviciile eMAG. Potrivit lui Pahomi, afiliatii pot genera cu ajutorul Google AdWords si 10.000 de euro pe luna.

In ceea ce priveste Facebook, sub 5% din vanzarile eMAG, generate prin sistemul de marketing afiliat, au provenit in urma campaniilor derulate in reteaua sociala.

Citeste si Google aduce vanzari, Facebook doar like-uri

eMAG.ro a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 145 de milioane de euro, sub estimarile companiei de 150 de milioane de euro. Pentru 2012, oficialii companiei estimeaza o crestere a veniturilor, pana la 180 de milioane de euro.

Cu o cota de piata de 70% in comertul online din Romania, eMAG este cel mai mare magazin din Sud Estul Europei dupa cifra de afaceri: in 2010, vanzarile eMAG au fost de 12 ori mai mari decat toate vanzarile online din Bulgaria.

1,3 milioane de comenzi a inregistrat eMAG in anul 2011, de peste 300 de ori mai mult decat in urma cu 10 ani. Daca in 2002, catre magazinul online eMAG au fost plasate 4.300 de comenzi, numarul acestora a crescut exponential, inregistrandu-se 42.000 in 2005, pentru ca numarul acestora sa se ridice la 370.000 in 2008 si la 1,3 milioane anul acesta.

eMAG este detinuta de grupul Naspers, unul dintre cei mai mari jucatori globali din online, care a preluat la sfarsitul lunii iulie 70% din actiunile eMAG.ro. Iulian Stanciu are 21,6% din actiuni, iar Radu Apostolescu 8,4%.

Compania eMAG opereaza sapte showroom-uri in Bucuresti, Iasi, Ploiesti, Cluj, Timisoara, Constanta, Craiova si Brasov.

#eMAG publicitate online, #Conversion Marketing marketing afiliat, #interviu Marius Pahomi, #Profitshare eMAG , #Stiri eMAG