eMag, cel mai mare retailer online din Romania, cu o cifra de afaceri de 165 milioane de euro anul trecut, continua politica de extindere anuntata de conducerea companiei si lanseaza un magazin online in Ungaria, dupa inaugurarea unei unitati similare in Bulgaria, anul trecut.
Magazinul online eMag va fi inaugurat, cel mai probabil, luna viitoare si va avea, in momentul lansarii mai mult de 20.000 de produse in stoc. Acesta este cel de-al doilea magazin virtual deschis de eMag, dupa ce in 2012 au intrat pe piata din Bulgaria. Compania va face si in tara vecina livrari in 24 de ore.
Site-ul este gestionat tot de Dante International, companie condusa de Iulian Stanciu, cel care este si actionar minoritar la eMag, alaturi de Radu Apostolescu. Cei doi antreprenori romani detin, impreuna, aproximativ 30% din actiunile eMag, restul fiind preluat de fondul de investitii Naspers, intr-o tranzactie care nu a fost facuta public.
Intrarea grupului Naspers in actionariat a fost determinata de pozitia eMag in retail-ul regional, intentia grupului fiind capitalizarea know how-ul companiei locale pentru expansiunea grupului in regiune.
Dupa ce eMag a fost preluat de grupul sud-african Naspers, care mai detine in Romania compania PayU, retailerul online a facut prima extindere in regiune, prin deschiderea eMag.BG.
Tombola pentru popularizare
Asa cum s-a intamplat si in momentul intrarii pe piata online din Bulgaria, eMag desfasoara o tombola pentru a populariza brandul printre maghiari. Interesant este ca Radu Apostolescu si Iulian Stanciu declarau in presa ca urmatoarele extinderi sunt in Turcia si Ucraina, dar au ales destinatii mai apropiate de Romania.
eMag tinteste o cifra de afaceri de 1 miliard de euro
Iulian Stanciu a afirmat ca, pentru 2013, afacerile eMag.ro se vor apropia de 200 milioane de euro, iar peste cinci ani la un miliard de euro. "Cresterea eMag.ro va fi sustinuta din extinderea gamei de produse din oferta, cum ar fi fashion, cosmetice, anvelope si piese auto si FMGC. De asemenea, extinderea eMag.ro in alte tari din zona va aduce un plus la cresterea volumului de afaceri", a spus seful companiei.
"Avem profit net pozitiv pe 2012, iar profitul operational a fost de 2% din cifra de afaceri. Dar nu avem absolut deloc ca obiectiv profitul - vrem ca rezultatul sa fie pozitiv, dar nu avem ca obiectiv profitul acum, ar fi o greseala strategica sa exploatam la maxim, sa ne propunem sa facem profit anul acesta cand vom ajunge sa zicem la afaceri de 200 de milioane de euro, in loc sa investim in expansiune", a mai spus Stanciu.
Seful eMag mizeaza pe extinderea gamei de produse din oferta, cum ar fi fashion, cosmetice, anvelope si piese auto si FMGC. "De asemenea, extinderea eMAG.ro in alte tari din zona va aduce un plus la cresterea volumului de afaceri", mai spune Iulian Stanciu.
Concurenta din Ungaria
Pe piata magazinelor online din Ungaria eMag se va bate cu liderul actual al pietei, Extrem Digital, unul dintre cele mai puternice magazine online din Europa. In Ungaria, societatea mixta maghiar-elvetiana, a incasat venituri de 42 de milioane de euro, in 2010, iar pe continentul european realizeaza in fiecare an mai mult de 400.000 de tranzactii.
Evolutia pietei electroIT
In 2012, piata de electroIT (electronice, electrocasnice, produse IT si telefoane) a fost in crestere, dar sub asteptarile reprezentantiilor eMag, care mizau pe o crestere de 10%. In realitate, piata a avansat doar cu 4%, pana la 1,2 miliarde euro.
Pentru anul acesta, compania mizeaza pe o piata electroIT (electronice, electrocasnice, produse IT, telefoane) de 1,3 miliarde de euro.