Expert: Analfabetismul funcțional va depăși 50%. Ce amendamente au fost admise la proiectele aflate în dezbatere

Vineri, 26 August 2022, ora 04:11
1091 citiri
Expert: Analfabetismul funcțional va depăși 50%. Ce amendamente au fost admise la proiectele aflate în dezbatere
Elevi în sala de clasă FOTO: pixabay.com

Un studiu național arată că aproape jumătate dintre elevii români nu pot interpreta o informație, iar noile legi ale educației ar trebui să rezolve, printre multe alte probleme și acest neajuns al învățământului.

Sunt experți care spun că de fapt este fix pe dos, că, de fapt, actualele forme ale proiectelor legilor Educației nu rezolvă mare lucru și că aceste propuneri ar trebui dezbătute îndelung, mai ales că vorbim despre 9000 de amendamente primite pentru acestea.

Zeno Daniel Șuștac: ”rata de analfabetism funcțional va trece de 50%”

Zeno Daniel Șuștac, doctor în filozofie și coordonatorul grupului "Părinții Elevilor din România", grup cu peste 16.000 de membri, a explicat într-un interviu pentru Ziare.com cât de gravă este situația în învățământul din România și cât de mult se poate agrava în actualul context.

Potrivit datelor publicate pe Platforma Digitală pentru Îmbunătăţirea Performanţelor Şcolare (BRIO), 42% dintre elevii din România nu pot interpreta o informație și nu pot avea propriile idei. iar situația este pe cale să se agraveze.

”Orice apreciere este pur subiectivă. Tot ceea ce avem sunt rezultatele testelor PISA și rata cunoscută de analfabetism funcțional. Și cred că prin noua construcție a acestui proiect legislativ vom trece de 50% rata de analfabetism funcțional în următorii ani dacă se va fundamenta pe aceste propuneri”, a spus Zeno Daniel Șuștac.

”Însă, cine vrea să învețe, învață”, a mai spus coordonatorul grupului "Părinții Elevilor din România". Iar aici există suportul părinților care implică, în majoritatea cazurilor, inclusiv suport financiar. Există foarte multe inechități în sistem, există multe familii cu venituri modeste care nu sunt susținute și se pornește de la o premisă falsă.

Învățământ obligatoriu nu înseamnă și națiune educată. Simplist, ministrul consideră că prezența în sala de clasă înseamnă și educație. Nu, nu înseamnă dreptul la învățătură la cele mai înalte cote. Poate chiar nici dreptul constituțional la învățătură, nu este asigurat prin prezența în sala de clasă, dacă există anumite carențe. Și aceste carențe există și sunt evidente. Sunt foarte multe probleme dar totul pornește de la cheia politică”, a punctat Zeno Daniel Șuștac.

Ce nu rezolvă legile lui Cîmpeanu

Joi, 25 august, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu a pre ...citeste mai departe despre "Expert: Analfabetismul funcțional va depăși 50%. Ce amendamente au fost admise la proiectele aflate în dezbatere" pe Ziare.com

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#legile Educatiei, #analfabetism functional, #Zeno Daniel Sustac, #Sorin Cimpeanu, #amendamente legi educatie , #Stiri Educatie