Vânzările pentru destinațiile din România au înregistrat o creștere generală de 23% în 2023, potrivit datelor publicate de compania românească de călătorii EXIMTUR.
De cealaltă parte, vânzările pentru destinațiile externe au înregistrat o creștere de 14% anul acesta, net inferioară.
Dacă valoarea medie a unui sejur a fost de 246 de euro/persoană pe plan intern, valoarea medie a unui sejur extern a fost de peste 2,5 ori mai mare, de 635 de euro/persoană.
Cele mai căutate destinații în România
Destinațiile din România au reprezentat 50% din vȃnzările EXIMTUR, în timp ce destinațiile externe şi vânzările de bilete de avion au contribuit ȋn egala măsură, cu cȃte 25%, arată comunicatul companiei.
La intern, vȃnzările pentru stațiunile de pe Litoralul Mării Negre au crescut cu 14%, în timp ce restul au înregistrat o creștere de 29%.
Cele mai căutate 10 destinații în România au fost: Băile Felix, Mamaia, Eforie Nord, Băile Herculane, Călimănești Căciulata, Olimp, Venus, Sovata, Saturn și Cap Aurora.
Destinațiile care au înregistrat o creștere semnificativă în 2023 față de anul 2022 includ Eforie Sud (560% față de anul anterior), orașele turistice: Timișoara, Cluj-Napoca, Sibiu, Brașov, Oradea, Constanța (244%), Slănic Moldova (208%), Băile Olănești (177%), Păltiniș (177%), Bușteni (166%), Băile Herculane (159%), Vatra Dornei (154%).
Turcia, cea mai căutată destinație externă
În privința destinațiilor externe, Turcia s-a clasat pe primul loc, contribuind cu 25% din totalul vânzărilor și având o valoare medie a sejurului de 800 de euro/ persoană.
Grecia a ocupat locul doi, reprezentând 21% din totalul vânzărilor externe, cu o valoare medie a sejurului de 680 de euro.
Alte destinații notabile au inclus Egiptul, cu o valoare medie a sejurului de 727 de euro, Spania cu o valoare medie a sejurului de 771 de euro, Germania (473 euro/persoană), Cipru (749 euro/persoană), Bulgaria (354 euro/persoană), Italia (455 euro/persoană), Regatul Unit (876 euro/persoană) și Tunisia (655 euro/persoană).
Cele mai dinamice destinații externe în 2023 au fost Canada (1905% față de anul anterior, datorată organizării de evenimente corporate/business), Malta (426%), Cipru (346%), Spania (287%), Tunisia (259%), Regatul Unit (235%), Italia (209%), Emiratele Arabe Unite (175%), Olanda (172%) și Germania (140%).
Ce aduce 2024
EXIMTUR arată că, începând cu toamna anului 2022, a observat un interes în creștere din partea companiilor pentru călătorii de business, atât în țară, cât și către destinații externe. Anul 2023 a marcat ȋn mod evident reluarea activităților de business travel, iar pe viitor anticipează o creștere constantă a acestui segment de afaceri.
Destinațiile externe specifice călătoriilor business, cum ar fi Germania sau Regatul Unit, vor rămâne de interes pentru clienţii corporate în 2024.
Pentru călătoriile cu scop de vacanță, Turcia se va menține în topul vânzărilor, dar cele mai semnificative creșteri se vor înregistra pentru Grecia, Spania, Cipru și Italia.
Articol realizat in colaborare cu Risco.ro
...citeste mai departe despre "Se reorientează românii către vacanțele interne? Cu cât au crescut vânzările în 2023, în comparație cu destinațiile în afara țării" pe Ziare.com