Industria auto europeană nu reușește să se adapteze la cerințele politice legate de introducerea masivă a noi modele de automobile electrice.
Vănzările scad, clienții devenind din ce în ce mai reticienți, pe fondul prețurilor ridicate și a performanțelor scăzute dovedite de propulsia electrică.
Prin urmare, Audi tocmai a anunțat că lasă modelele electrice în plan secund, în condițiile în care firma este un centru important de profit pentru compania- mamă, Volkswagen AG.
Vânzările de auto electrice, departe de a fi spectaculoase
Audi a anunțat, prin vocea noului director executiv Gernot Döllner, că renunță deocamdată la o lansare ambițioasă de modele electrice, pentru a evita împovărarea fabricilor și a dealerilor, pe fondul creșterii mai lente a vânzărilor de vehicule electrice.
Problemele companiei, parte a grupului VW, provin parțial din obstacolele de lungă durată în vânzarea vehiculelor electrice.
Industria trece printr-o fază de adaptare mai prelungită decât s-a estimat inițial, în condițiile în care marii producători de mașini încă se luptă să prezinte o gamă mai bogată de automobile competitive, care să ofere randamente acceptabile, scrie Bloomberg.
În același timp, consumatorii sunt descurajați de prețurile ridicate și de insuficiența infrastructurii necesare pentru alimentarea automobilelor electrice.
Pe de altă parte, producția Audi Q6 e-tron s-a confruntat în mod repetat cu probleme, din cauza erorilor ivite la unitatea de software a grupului VW, Cariad, ceea ce a amânat ieșirea de pe liniile de producție.
Mașina va fi prima produsă pe o nouă platformă, care stă la baza mai multor vehicule noi, conform planurilor anunțate de Audi.
Concurența mașinilor produse în China
Cerințele Bruxellesului privind eliminarea treptată a mașinilor cu ardere internă și afluxul masiv de vehicule electrice atractive fabricate în China pun mari probleme companiilor europene.
Producători de automobile precum Audi sau BMW continuă să se bazeze pe puterea motorului cu combustie pentru rezultatele lor financiare, lăsând domeniul propulsiei electrice companiei americane Tesla.
Un centru de profit cheie pentru Volkswagen AG, Audi intenționează să scoată 20 de modele până în 2026, doar jumătate dintre ele fiind complet electrice.
Pentru următorii doi ani, Audi plănuiește lansarea a două noi modele electrice, alături de trei noi modele de automobile propulsate clasic, cu combustie.
Portofoliul Audi devine învechit, în concurența cu rivalii de la Mercedes-Benz Group AG și BMW AG, care se pregătesc să scoată următoarea lor generație de vehicule electrice începând cu 2025.
Readucerea Audi pe drumul cel bun este crucială pentru compania - mamă Volkswagen, unde mărcile premium, precum producătorul SUV-ului Q7 și Porsche generează cea mai mare parte a câștigurilor.
Astfel, grupul de mărci premium, care include și Lamborghini și Bentley, a fost cea mai mare sursă de profit a VW, cu câștiguri de 7,6 miliarde de euro, Audi reprezentând cea mai mare parte.
Articol realizat in colaborare cu Risco.ro
...citeste mai departe despre "Lovitură puternică pentru automobilul electric: Un producător major european a anunțat amânarea lansării de noi modele" pe Ziare.com