În contra curentului european, românii s-au îndreptat în 2024 către mașinile diesel: Înmatriculările au crescut cu peste 31%

Vineri, 19 Aprilie 2024, ora 16:13
213 citiri
În contra curentului european, românii s-au îndreptat în 2024 către mașinile diesel: Înmatriculările au crescut cu peste 31%

În timp ce la nivelul pieței auto europene înmatriculările de autoturisme diesel au înregistrat declinuri anuale de 10,6% în primul trimestru și de 18,5% în luna martie 2024, în România evoluția este inversă.

Astfel, în luna martie 2024 înmatriculările de auto diesel au crescut cu 34,1% în comparație cu martie 2023, iar în primul trimestru din 2024 avansul anual a fost de 31,7%.

Atât în România, cât și la nivel european, în martie 2024 a avut loc un declin important al vânzărilor de autoturisme electrice.

Martie, declin pe toată piața

În România, înmatriculările de autoturisme electrice cu baterie au scăzut cu 5,7% în martie 2024, de la 1.027 de unități în martie 2023 la doar 660 de mașini.

În același interval de timp, înmatriculările de auto hibrid au crescut cu 1,7%, de la 3.240 de unități în martie 2023 la 3.294 de mașini în martie 2024.

O scădere și mai puternică, de 41,8%, a consemnată în dreptul înmatriculărilor de mașini pe benzină, de la 4.824 de unități în martie 2023 la doar 2.806 autoturisme în martie 2014 (cotă de piață 30,6%).

S-a înregistrat în schimb un avans important al numărului de înmatriculări auto diesel, de la 1.348 la 1.807 de unități, ceea ce reprezintă o creștere de 34,1% (cotă de piață 19,7%).

Totalul pieței a scăzut cu 25,3% în martie 2024, față de martie 2023, de la 12.251 de înmatriculări noi la 9.156 auto noi înmatriculate.

Luna martie a venit cu un recul puternic al înmatriculărilor, în condițiile în care în perioada ianuarie-martie 2024 piața totală a scăzut cu 10,1%, în comparație cu primele trei luni ale anului trecut.

În primul trimestru al anului curent, înmatriculările de mașini electrice cu baterie au înregistrat un avans anual de 8,3%, cele de mașini hibrid au crescut cu 14,3%, înmatriculările de auto pe benzină au scăzut cu 10,1% iar cele diesel au crescut cu 31,7%.

Segmentul diesel scade puternic în UE

În martie 2024, dintre toate segmentele de propulsie, benzina (minus 10,2%) și motorina (minus 18,5%) au fost cele mai semnificative afectate de scăderea globală a pieței europene, în comparație cu aceeași lună din 2023.

La nivel de trimestru (primele trei luni din 2024), segmentul benzină a scăzut cu doar 1% în Uniunea Europeană, în timp ce înmatriculările de auto diesel au înregistrat cu declin anual de 10,6%, potrivit Asociației Producătorilor Europeni de Automobile - ACEA.

La nivel european, înmatriculările de mașini electrice cu baterie au scăzut cu 11,3% în martie 2024 (avans anual de 3,8% în primele trei luni). Cota de piață a acestui segment a fost de 13% în martie 2024.

Mașinile hibrid-electrice s-au remarcat, realizând o creștere de 12,6% a înmatriculărilor în martie, în ciuda declinul general al pieței (cotă de piață 29%).

Pe de altă parte, înmatriculările hibride plug-in au scăzut cu 6,5% luna trecută (7,1% cotă de piață).

Piața auto europeană a scăzut pe total cu 5,2% în martie 2024, comparativ cu martie 2023, în timp ce în primele trei luni a fost înregistrat un avans anual de 4,4%.

Articol realizat in colaborare cu Risco.ro

...citeste mai departe despre "În contra curentului european, românii s-au îndreptat în 2024 către mașinile diesel: Înmatriculările au crescut cu peste 31%" pe Ziare.com

Revoluție pe piața financiară internațională! Un gigant bancar a adoptat o inițiativă fără precedent legată de aur
Revoluție pe piața financiară internațională! Un gigant bancar a adoptat o inițiativă fără precedent legată de aur
Gigantul bancar HSBC s-a angajat de curând în tokenizarea aurului, permițând ca metalul prețios să fie investit și tranzacționat digital. Prin tokenizarea aurului, HSBC reduce decalajul...
Marea problema a Romaniei e deficitul bugetar in crestere. Cum poate fi redus acesta
Marea problema a Romaniei e deficitul bugetar in crestere. Cum poate fi redus acesta
Marea problema a acestui an consta in tinerea sub control a cheltuielilor bugetare, a transmis presedintele Consiliului Fiscal, Daniel Daianu, care a mentionat, si faptul ca in executia bugetara...
#economie , #Stiri Macroeconomie