Site-ul de comerț electronic deținut de Alibaba, AliExpress, a depășit Amazon, pentru a deveni cea mai mare piață online din Europa.
AliExpress a urcat de pe locul doi anul trecut pentru a ocupa în prezent primul loc, după ce a depășit gigantul american Amazon, care a retrogradat două locuri în clasament.
Alți retaileri americani Etsy (locul 2), eBay (locul 4) și Uber Eats (locul 8) au mai apărut în clasament, la fel ca bursa lituaniană de îmbrăcăminte second-hand Vinted (locul 10).
Peste 100 de piețe globale analizate
Un alt concurent chinez, Temu, a apărut pentru prima dată în topul primilor zece, depășind retailerul german Zalando pentru a ocupa locul 9, potrivit Cross-Border Commerce Europe (CBCE), o platformă dedicată promovării comerțului electronic transfrontalier în Europa.
Deținută de compania-mamă a lui Pinduoduo, PDD Holdings, Temu a fost fondată cu puțin peste un an în urmă și a fost promovată agresiv pe Facebook și Instagram în ultimul an, potrivit daoinsights.com.
Ca parte a unui studiu anual care analizează cele mai bune 100 de piețe globale ce operează în Uniunea Europeană și Marea Britanie, CBCE a punctat site-urile luând în calcul patru parametri de ”performanță transfrontalieră”: numărul de țări acoperite, vânzările în Europa, indicatori SEO (search engine optimization) și procentul de vizite transfrontaliere pe site.
Legătură directă cu producătorii chinezi
AliExpress a fost inițial concepută ca o platformă B2B (business to business), când a fost fondată în 2010, dar mai târziu a trecut la un model de afaceri B2C (business to consumer), când dezvoltatorii au descoperit că 70% dintre utilizatori erau persoane fizice.
După o creștere lentă în primul său deceniu, platforma părea să apară din senin pe motoarele de căutare de peste mări în urmă cu câțiva ani, generând multe discuții online despre cât de reale sunt prețurile ultra-scăzute afișate.
De fapt, 90% dintre comercianții care operează pe site au sediul în China și se aprovizionează cu marfă direct de la producătorii chinezi, prin urmare prețurile cu care se adresează consumatorilor sunt foarte scăzute.
Vânzători terți din China, mărfuri de sute de miliarde
Potrivit CBCE, multe piețe online caută să-și mărească cota de vânzători terți și să-și reducă propriul stoc, în speranța unei concurențe mai strânse cu site-urile C2C care se extind rapid.
Consumer to consumer (C2C) este un model de afaceri prin care clienții pot tranzacționa între ei, de obicei într-un mediu online. Două implementări ale piețelor C2C sunt licitațiile și anunțurile clasificate. Marketingul C2C a crescut în popularitate odată cu apariția internetului și a companiilor precum eBay.
În 2022, vânzătorii terți din China au atins un GMV (gross merchandises value – valoarea brută a mărfurilor) de 200 de miliarde de dolari pe Amazon și 47 de miliarde de dolari pe AliExpress la nivel mondial, aceste cifre fiind așteptate să se dubleze.
Iar cota de vânzători din China pe Amazon este estimată să atingă 65% până în 2026.
Articol realizat in colaborare cu Risco.ro
...citeste mai departe despre "Chinezii domină comerțul electronic în Europa! Ce platformă comercială chinezească a ajuns lider de piață" pe Ziare.com