Feng Shui alunga stresul la locul de munca

Joi, 23 Octombrie 2008, ora 21:50
5589 citiri
Feng Shui alunga stresul la locul de munca

Vizualizeaza-ti biroul - multi oameni vad un loc aglomerat, incomod si claustrofobic. Insa daca reorganizezi si rearanjezi cateva dintre elementele vitale, precum calculatorul si telefonul, spatiul tau plin de haos va incepe sa emane productivitate. O asemenea reforma este importanta pentru o generatie de antreprenori ocupati pentru care biroul este acasa si casa este un loc de vacanta.

Darrin Zeer, autorul cartii "Office Feng Shui" (Chronicle Books, 2004), spune ca aplicarea principiilor feng shui la locul de munca va crea un spatiu organizat pentru o minte organizata.

"Un birou curat si organizat, cu totul la locul lui, permite circularea energiei si te elibereaza, dandu-ti pace pentru a-ti gandi proiectele," spune Darrin.

Darrin explica faptul ca populatia chineza crede ca energia, sau "chi", isi croieste drum prin toate spatiile, iar daca aplicam arta feng shui o putem captura pentru a creste productivitatea. Energia naturala circula permanent in jurul nostru, insa ramane deseori prizoniera in dezorganizare si nu poate fi utilizata. Principiile feng shui deschid spatiile si permit chi-ului, precum curentii de aer si lumina, sa circule peste tot, conferind vitalitate locurilor.

Veche de 5000 de ani, aceasta "arta a plasarii obiectelor" este des folosita in mediile business, fiind adoptata chiar si de mogulii, precum Donald Trump, care au incorporat-o in filosofia lor de munca.

Totusi, cardul tau bancar nu necesita semnatura lui Donald Trump pentru a adopta la birou arta feng shui. Aceasta arta mistica poate fi pusa in practica in mod usor si ieftin.


Trebuie sa fii organizat si ordonat. Potrivit lui Darrin, acest lucru va aduce claritate si va permite enrgiei naturale sa intre si sa circule in birou, incurajeaza styleathome.com.


"Dezordinea determina stagnare, iti reduce eficienta si te face sa te simti letargic si confuz," spune Darrin. "Nu trebuie sa rezolvi tot haosul odata. Ia mici pauze pe parcursul zilei si aranjeaza lucrurile putin cate putin."

Cand alungi dezorganizarea, spune Darrin, lasi loc ordinii si, cand aceasta intra in viata noastra, permite oportunitatilor sa intre pe usa. Aceasta curatire face loc si pentru alte aranjamente sau lucruri pe care ai vrea sa le aduci la birou.  Acesta sugereaza sa aducem lucruri simbolice, precum Buddha sau un simbol religios pentru inspiratie. Alte accesorii feng shui sunt obiectele care se misca, precum apa si clopoteii, acestea creand energii naturale care pot fi folosite. De exemplu, clopoteii de vant sau apa creeaza sunete calmante care faciliteaza starile meditative de concentrare si astfel te ajuta sa iti canalizezi energia asupra muncii tale.

Un material rosu (culoarea prosperitatii la chinezi) asezat sub telefon va activa energia comunicarii si, spune Darrin, va aduce apeluri despre oportunitati pozitive. De asemenea, acest lucru adauga si o pata de culoare care iti va inveseli biroul si va starni un raspuns emotional.

Poti avea controlul reactiilor emotionale ale asociatilor tai daca plasezi, langa telefonul tau, cateva cartonase cu cuvinte care sa te inspire, pentru a-ti aminti sa fii prietenos si atent in timpul conversatiilor. Sau, sugereaza Darrin, poti pune un covoras pe care scrie "Bine ati venit!", la intrarea in birou. Acest lucru va incuraja oamenii sa ia o pauza pentru a se introduce, astfel limitand deranjurile neanuntate si creascandu-ti concentrarea.

Este, de asemenea, important sa recunosti probleme specifice spatiului personal de lucru. Rodika Tchi, fondator al firmei de consultanta Tchi Consulting din Vancouver, sugereaza sa incepi prin a te intreba urmatoarele: Esti fericit in biroul tau? Care parte din biroul tau este cea mai bine organizata? De ce? Este spatiul tau neaerisit? Care este relatia ta cu fiecare obiect din birou?

Odata ce ai organizat zonele cu probleme, poti sa incepi sa-ti reorganizezi spatiul de lucru. Daca faci mici ajustari feng shui in biroul tau, spune Rodika Tchi, poti sa ai parte de satisfactie emotionala si dezvoltare profesionala. Iata cateva sfaturi feng shui, oferite de expertii in domeniu:

1.    Sa stai intotdeauna cu spatele la un perete solid, pentru a-ti oferi sprijin in viata. Sa nu stai niciodata cu spatele la geam.


2.    Sa nu ai niciodata asezat biroul astfel incat usa principala sa se deschida in fata ta, deoarece energia care intra trebuie sa aiba loc sa difuzeze. Reorganizeaz-ti biroul si experimenteaza mutandu-ti mobila.


3.    Atrage energiile vibrante cu ajutorul florilor proaspete si a aromelor energizante. Sunt binevenite ferigile, liliacul, bambusul sau planta de cauciuc.


4.    Sa ai mereu culori deschise in jurul tau - acest lucru va stimula creativitatea. Atarna un tablou pe perete pentru a da o pata de culoare. O poza a unui peisaj va genera sentimentul de spatiu. Cand te simti prizonier, priveste poza si relaxeaza-te.

Iar, cel mai important, spune Rodika, este sa fii creativ cu spatiul tau. "Personalizeaza-l," spune aceasta. "Exprima-te!"

Iata cateva idei despre cum poti capta

energia pozitiva si cum te poti relaxa la locul de munca cu ajutorul artei Feng

Shui: Idei pentru decorarea Feng Shui a biroului tau .