Cel mai elitist dintre costume

Sambata, 08 Octombrie 2005, ora 00:41
1789 citiri

Numele Brioni a aparut pentru prima data in 1945, cand croitorul Nazareno Fonticoli si designerul Gaetano Savini si-au deschis prima casa de moda pentru barbati situata la Roma pe Via Barberini. In drumul ei, in istoria modei, marca Brioni nu a schimbat doar "fata" hainelor barbatesti, ci chiar a ajutat la definirea luxului contemporan.Costumele realizate la comanda de catre Brioni erau produse de lux destinate clientilor aristocrati, care au ramas fideli marcii de-a lungul timpului datorita calitatii oferite. Stilul italian Brioni exprima un nou mod de a se imbraca al barbatilor din perioada postbelica, fiind imediat acceptat, pentru ca aducea elemente inovatoare in croiala clasica.

18 ORE PENTRU O HAINA. In fiecare sezon, 2.000 de croitori creeaza mo-dele diferite Brioni (orice masura). Un sfert din productia realizata la comanda este destinata unei elite de 25.000 de clienti care comanda minimum doua sau trei haine/costume pe sezon. Una dintre cele mai mari comenzi este cea facuta pentru un sultan: peste 100 de costume intr-o singura luna.

Durata de realizare a unei haine este de 18 ore, fara a tine cont de orele dedicate finisarilor.

Exista nu mai putin de 5.000 de tipuri de tesaturi la Brioni pe care aceasta marca le pune la dispozitia clientului. Croiala lor impecabila a creat numele marcii recunoscute prin perfectionism si calitate.

STIL SI NU MODA. "Brioni inseamna stil, nu moda", spune Umberto Angeloni, CEO la Casa Brioni. "Produsele noastre sunt rezistente in timp, dar evolueaza o data cu barbatii. Schimbarile care apar la costume vin de la clienti, si nu din capriciile unui designer obosit. Materialele de la Brioni sunt usoare, mai rezistente si nu se sifoneaza, venind astfel in intampinarea cererilor barbatilor care calatoresc si au activitati multiple in zilele noastre. In prezent, majoritatea marcilor tinde sa promoveze marca in sine, si nu traditia, intrucat isi indreapta produsele in alta directie. Cum ar fi sa spui: «am inceput sa facem costume manual in Toscana si acum le facem de fapt in China?», se intreaba Angeloni.

COSTUME DE 24.000 DE EURO. Stilul Brioni se naste in atelierele companiei din Roma si Milano, unde croitori experimentati realizeaza costume tinand cont de masurile precise ale clientilor lor. Liniile masculine Brioni apar la prezentarile de moda de la Milano, Stockholm sau San Francisco, Dallas sau Dusseldorf. O colectie cunoscuta dedicata barbatilor este cea care poarta numele lui Gabriele DA'Annunzio A- un Cyrano de Bergerac modern al Italiei. Alaturi de linia principala, Brioni mai produce si tinute sport, formale, de seara, pijamale de lux, robe, cravate, jachete etc. Brandul ofera, de asemenea, si o linie de haine vandute exclusiv prin lantul de magazine de lux Neiman Marcus. Costumele pret-a-porter Brioni pot avea preturi situate intre 3.600 si 5.500 de euro, iar cele la comanda incep de la 4.000, putand insa ajunge si pana la 24.000 de euro.

CLIENTI

In anii A'50, Roma devine destinatia preferata de vacanta a starurilor si celebritatilor hollywoodiene care isi cumparau haine de la Brioni: Clark Gable, Gary Cooper, John Wayne, Kirk Douglas, Rock Hudson, Robert Kennedy, Anthony Quinn, John Wayne, Henry Fonda, Richard Burton, Tony Bennett, Jim Belushi, Robert Wagner, Peter Jennings, Johnny Carson si Al Pacino. Actorul Pierce Brosnan a avut, de exemplu, garderoba completa Brioni in filmele din seria James Bond Golden Eye si Tomorrow Never Dies. Brioni este, de asemenea, marca favorita a miliardarului Donald Trump.

Jurnalul National