Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romania, mereu surprinzatoare? Ce cauta turistii straini in Tara lui Dracula

Romania, mereu surprinzatoare? Ce cauta turistii straini in Tara lui Dracula

Elena Udrea sustine ca Israelul ar putea urca in topul tarilor generatoare de turisti pentru Romania. Cei mai multi vizitatori straini vin din tarile germanice, potrivit lui Traian Badulescu, General Manager Travel Advisor Media. Strainii sunt atrasi, in primul rand, de fetele frumoase, de vinurile rosii excelente si de bucataria traditionala, conform lui Dan Matei Agathon, fost ministru de turism.

Romania are foarte multe zone cu un potential turistic extraordinar, neexploatat suficient. In opinia fostului Ministru al Turismului, Dan Matei Agathon, Romania are un produs complex turistic.

„Nu poti spune ca valorificam mitul lui Dracula si sa facem un traseu care se includa, bineinteles, castelul Bran sau hotelul de la Tihuta. Nici nu poate sa mearga exclusiv pe alta forma de turism, sa spunem, de exemplu, turismul speologic.


Foarte putini stiu ca Romania are 1000 de pesteri. Romania are posibilitatea sa organizeze in Delta Dunarii safari. Un foto safari, iar turistii sa fotografieze animalele si nu sa le impuste cu mitralierele kalasnikov, cum se facea mai demult.


Nu se poate merge exclusiv un produs turistic, pentru ca ar fi gresit. Se poate merge pe forme de turism: turism istoric, turism cultural, turism de sanatate, turism pentru apele minerale romanesti, turism pentru podgoriile romanesti.


Se poate merge pe un program de croaziere pe Dunare, care ar avea sanse mari sa aduca acea categorie de turisti care cheltuiesc cate  5,6 mii de euro la un voiaj de cinci zile.


Sau chiar turismul pe litoral, in conditiile in care s-ar ameloria intr-un fel. Asa ca avem un amalgam de astfel de destinatii, dar sigur, nu prezentate toate odata, ca nimeni nu sta sa se uite pe o reteta in care gasesti douazeci de posibilitati. Ci tematic, se alege o tema si se orienteaza exact catre publicul tinta”, a declarat Dan Matei Agathon, pentru Bloombiz.


Acesta crede ca turistii straini au ocazia sa exploreze, in Romania, o latura cu totul diferita a turismului, fara „formula industriala”, cu all inclusive si bucate internationale, pe care le pot gasi oriunde in lume.


„Turistii straini sunt atrasi foarte mult de turismul verde, dar nu de turism facut la pensiuni sau ca la Bran, cu gresie din Spania si faianta din Portugalia, cu antene satelit si cu plasme.


Ci turismul efectiv, din zona Bucovina sau Maramures, unde se poate intra in contact direct cu traditiile, obiceiurile populare extrem de interesante.


Sa intre in contact cu ceea ce inseamna o alta formula de turism decat cea industriala, cu all inclusive si bucate internationale, pe care le poti gasi oriunde in lume”, a spus Dan Matei Agathon.


In opinia fostului ministru de turism, strainii care vin in tara prefera zona Transilvaniei, cu bisericile fortificate, obligatoriu cu Bran si prefera turismul de familie, pe litoral.


Pe de alta parte, Traian Badulescu, General Manager Travel Advisor Media, sustine ca sunt atrasi de circuitele culturale combinate, in Bucovina, Maramures si Transilvania.


„Turistii straini sunt atrasi de Transilvania, in general. Nu se asteapta sa gaseasca asa ceva. Ii impresioneaza Bucovina, manastirile si turismul rural, Maramuresul cu bisericile de lemn. Foarte mult ii impresioneaza legenda lui Dracula si e normal.


Aici avem castelul Bran si toti vor sa il viziteze pentru ca au auzit de el. Dar le place si o Valea Prahovei, cu Pelesul. Mai nou, cetatea Rasnov si incep sa viziteze si orasele din Transilvania: Sibiu, Brasovul, Sighisioara”, a spus Badulescu, pentru Bloombiz.ro.


Dan Matei Agathon sustine ca majoritatea turistilor sunt impresionati de frumusetea fetelor, de vinurile romanesti si de specialitatile gastronomice. La randul sau, Traian Badulescu precizeaza ca strainii nu se asteapta sa gaseasca atata ospitalitate.


Tour operatorii spun ca in Romania exista cea mai mare diferenta dintre asteptari, care sunt extrem de joase, pentru ca nu avem promovarea buna, imaginea nu e chiar buna sau nu e deloc, si gradul de satisfactie la plecare, foarte ridicat. Nu se asteapta sa gaseasca atata ospitalitate.”


Dan Matei Agathon confirma ca asteptarile turistilor straini nu corespund cu realitatea si ca sunt surprinsi de faptul ca in Romania exista chiar si apa plata, pe langa sumedenia de masini scumpe, pe care le intalnesc la tot pasul.


„Strainii sunt surprinsi pentru ca multi vin cu apa plata de acasa, crezand ca in Romania nu exista si nestiind ca Romania detine o treime din apele termale ale Europei si aici inclus si vinurile si taria. Calitatea apelor minerale romanesti o depaseste pe cea din Franta dar sigur ca nu au fondul urias de promovare.


Crezand ca trebuie sa vina cu apa de acasa, constata cu surprindere ca in Romania gasesti, in Bucuresti,  mai multe masini ultimul racnet decat la Paris, ca dai la tot pasul ba de Rolls Royce, ba de Bugatti, ba de Maseratti, ba de mai stiu eu ce.


Sunt surprinsi sa vada zona din centrul istoric, care acum incepe incetul cu incetul sa isi construiasca un drum”, a punctat Agathon.


Traian Badulescu recunoaste ca Romania sta la prost la capitolul infrastructura, la numarul de toalete in locurile publice si chiar la servicii, ocazional.


„Ii deranjeaza drumurile, mai ales cele secundare,  care duc spre anumite obiective, inca sunt proaste. Poate ii mai deranjeaza si lipsa de amenajari in locurile publice. Lipsa de toalete, este o lipsa care se observa.


 Ii nemultumeste ca nu prea gasesc suveniruri, si sunt amplasate prost. In sensul ca gasesti suveniruri cu Dracula in Bucovina, sau se intampla sa mergi la Rasnov si sa nu gasesti ceva cu Rasnov, ci mai degraba cu Bran.


Ar trebui fiecare loc, mult mai personalizat, pentru ca ei vor suveniruri. Si ii mai nemultumesc serviciile, in anumite statiuni balneoclimaterice, pe litoral, uneori”, a exemplificat oficialul Travel Advisor Media.


In ceea ce priveste profilul turistului strain care ajunge in Romania, Doru Glavan, directorul agentiei Latina, specializata pe incoming, sustine ca exista doua categorii distincte.


Prima reprezinta oamenii activi, cu pregatire peste medie, care vin din zona urbane importante si lucreaza in middle management sau chiar pe pozitii mai mari.


A doua categorie este formata din persoanele interesate exlcusiv de programe de tratament. Acestia aleg in general statiunile balneoclimaterice sau litoralul si cheltuie, in medie, 250 – 300 de euro/saptamana. Cei din prima categorie ajung sa cheltuie in tara chiar si 600 de euro.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 5619 ori