Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Vanzari record pentru Mercedes in primul trimestru

Vanzari record pentru Mercedes in primul trimestru


Constructorul auto german Mercedes a afisat venituri in crestere pe primele trei luni ale acestui an, contrar asteptarilor, pe fondul unei productii record in primul trimestru.

Castigurile Daimler, inainte de taxe si impozite, au crescut cu 4,9%, pana la 2,13 miliarde de euro, de la 2,03 miliarde de euro, in perioada similara din 2011. Veniturile au crescut si ele cu 9,2 procente, ajungand la 27 de miliarde de euro, in ciuda faptului ca a fost raportata o scadere record a vanzarilor in luna martie. Profitul a depasit estimarile initiale ale analistilor - de 1,94 de miliarde de euro.

Directorul executiv la Daimler, Dieter Zetsche, a readus in discutie tema cresterii vanzarilor in acest an si atingerea unei tinte de profit operational macar la nivelul inregistrat anul trecut, adica noua miliarde de euro.

Zetsche, care este si directorul executiv al marcii Mercedes, a declarat in repetate randuri ca 2012 va fi un an de tranzitie, premergator lui 2013, cel in care compania va isi atinge tintele de profit. "Am inceput anul cu un prim trimestru puternic, in pofida investitiilor in dezvoltarea productiei si a unei piete auto imprevizibile", a declarat Dieter Zetsche.

Marjele de profit ale marcii Mercedes, in comparatie cu principalii rivali, BMW si Audi sunt cu 90% mai mici fata de anii precedenti, reprezentand doar 8,4% din totalul vanzarilor.

Compania Mercedes, care include si marca Smart, trebuie sa ajunga la o marja de profit de 10% din vanzarile anuale pana in 2013, fata de 9%, cat a inregistrat anul trecut. Prin comparatie, rivalii de la Audi au reusit o crestere a marginilor de profit cu 80%, ajungand pana la 11,4%.

Daimler acuza o crestere sezoniera a stocurilor, fapt care generat o "gaura" de doua miliarde de euro in contul operatiunilor sale industriale din primele trei luni ale acestui an. Ca urmare, Daimler avea 10,1 miliarde de euro in numerar la sfarsitul lunii martie.

Dieter Zetsche spune ca aceasta crestere a stocurilor este coroborata cu varful vanzarilor inregistrate in fiecare inceput de primavara si cu lansarea de noi modele pe piata, precum Clasa B, SL si modelele de teren.

Tinta Mercedes: Recapatarea pozitiei de lider

Pana la sfarsitul acestui deceniu, Mercedes vrea sa recapete pozitia de lider pe piata automobilelor premium. Exact acelasi lucru si-l doresc si sefii Audi. BMW, actualul lider al acestei piete, a depasit Mercedes in topul constructorilor auto de lux in anul 2005.

Audi, care ocupa in prezent pozitia secunda in topul constructorilor auto premium, in urma celor de la BMW, a inregistrat un profit operational mai mare cu 27% in primul trimestru.

Mercedes are in plan sa arunce pe piata zece noi modele pana in anul 2015, in incercarea de a intineri imaginea marcii. Greul o sa cada pe umerii noii Clasa A, o compacta care va arata mai mult a hatchback, si mai putin a monovolum, ca pana acum. Mercedes si-a propus ca pana in 2015 sa produca 1,6 milioane de unitati pe an, valoare pe care rivalii de la BMW au depasit-o anul trecut, cu tot cu vanzarile Mini.

In primele trei luni din acest an vanzarile Mercedes au crescut cu 12%, ajungand la 313.902 autoturisme si modele SUV, iar compania si-a propus ca vanzarile anuale sa creasca cu 4%, pentru un al doilea record anual.

Daimler a investit 800 de milioane de euro intr-o fabrica in Kecskemet, Ungaria, unde va fi asamblat Mercedes Clasa B. Muncitorii de la aceasta fabrica, prima linie de asamblare construita de Daimler in ultimii 15 ani, vor avea salarii cu 50% mai mici fata de colegii lor de la uzina din Rastatt, Germania, cealalta locatie unde se fabrica Mercedes Clasa B.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1790 ori