Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Revolutie in transport: Camioanele care se conduc singure au liber pe drumurile din Germania

Revolutie in transport: Camioanele care se conduc singure au liber pe drumurile din Germania


Nemtii de la Daimler au primit acceptul autoritatilor regionale din Baden-Wuerttemberg pentru a testa pe drumurile publice noile camioane fara sofer.

Anuntul marcheaza primul pas catre introducerea camioanelor autonome pe drumurile publice din Germania, inclusiv pe reteaua Autobahn, scrie portalul Deutsche Welle.

Masuri de siguranta

Ce-i drept, trailerele cu punti multiple nu vor fi in intregime autonome, ci vor necesita prezenta si a unui sofer in cabina pentru a preveni orice risc aparut in timpul curselor efectuate.

Ministrul Transporturilor, Winfried Hermann, sustine ca a luat decizia de a acorda accesul camioanelor autonome pe drumurile publice motivat de faptul ca noua tehnologie ar putea ajuta la reducerea numarului de accidente.

"Sustinem acest tip de cercetare pe care o consideram atat importanta, cat si necesara", a explicat Hermann.

Pentru Daimler, nu este prima aventura la drum lung a camioanelor fara sofer. In primavara acestui an, Daimler a fost prima companie care a obtinut licenta de operare a doua autovehicule de acest tip pe drumurile din statul american Nevada.

"Am ajuns la un punct important din istoria transportului", afirma Wolfgang Bernhard, seful Daimler Trucks in luna mai a acestui an.

Odata cu intrarea pe reteaua de transport din Germania, compania se poate lauda ca a mai bifat o etapa in istoria auto.

Mai e mult pana departe

Orizontul larg la care aspira Daimler se vede insa doar ca un punct minuscul pentru alti participanti implicati in siguranta rutiera.

"Va trece foarte multa vreme pana cand vom vedea aceste camioane ruland liber pe sosele", crede Christoph Hecht, reprezentantul celui mai mare club auto din Germania, ADAC.

In schimb, Hecht crede ca prezenta autovehiculelor autonome de mare tonaj pe drumurile publice va avea un efect benefic asupra sigurantei in trafic.

Aceasta, ca urmare a faptului ca majoritatea accidentelor in care sunt implicate camioane au la baza neatentia soferilor sau oboseala la volan.

Revolutia in transport prognozata de sefii companiei germane este privita cu scepticism de Hecht.

"Pentru patronii firmelor de transport avantajele noului sistem nu sunt considerabile. Ei tot vor trebui sa plateasca un sofer care sa stea in cabina, indiferent ca trailerul este condus manual sau automat", explica reprezentantul ADAC.

Reinventarea automobilului

Dieter Zetsche, presedintele concernului Daimler AG/Mercedes-Benz, crede insa ca noua tehnologie marcheaza o revolutie ce va culmina cu reinventarea automobilui.

Zetsche a afirmat ca, la aceasta ora, compania negociaza intens o cooperare in acest domeniu cu gigantii din Silicon Valley: Apple si Google.

Industria auto a manifestat un interes in crestere fata de conectarea masinilor la internet si de tehnologia vehiculelor autonome, la aceasta ora, acestea livrand soferului si pasagerilor informatii variate legate de starea drumurilor, cele mai apropiate popasuri etc.

"Multe lucruri pot fi imaginate de aici. Google si Apple vor sa creeze sistemele software pentru automobile autonome si sa aduca intreg ecosistemul lor intr-un vehicul, ceea ce este foarte interesant pentru ambele parti", a apreciat seful Daimler.

Zetsche spune ca este in cautarea unei colaborari cu gigantii IT, dar vrea ca Daimler sa ramana interfata principala cu clientii companiei.

"Nu vrem sa devenim furnizori de echipamente auto, care sa nu aiba un contact direct cu consumatorii", a explicat presedintele corporatiei germane.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 8958 ori