Producatorii au cazut la pace cu retailerii

Joi, 26 Iunie 2008, ora 23:55
3771 citiri
Producatorii au cazut la pace cu retailerii

Dupa mai multe randuri de negocieri, producatorii si lanturile de hipermarketuri s-au inteles asupra prevederilor Ghidului de bune practici, document care va sta la baza relatiilor contractuale dintre cele doua parti, a declarat Ministrul Agriculturii, Dacian Ciolos. "A fost ultima intalnire de lucru, s-a aprobat in principiu textul, care urmeaza sa fie avizat de Consiliul Concurentei, iar dupa acest aviz va intra in vigoare. Miercuri, la ora 9.00, Ghidul va fi semnat, si tot miercuri voi prezenta in sedinta de Guvern concluziile si voi solicita Consiliului Concurentei verificarea si avizarea documentului", a declarat Ciolos.

Printre principalele prevederi stipulate in

Ghid se numara eliminarea taxelor percepute de retaileri furnizorilor lor (de

exemplu taxa de deschidere de nou magazin) sau penalitatile in oglinda adica

retailerii vor plati penalitati pentru intarzieri in realizarea platilor,

similare cu cele platite de furnizori in situatii precum intarziere la livrarea

marfurilor.

 

Totodata, cele doua parti s-au inteles si

cu privire la definirea pretului de vanzare, subiect important de disputa pana in

momentul de fata. Conform Ghidului, un produs va avea un pret unic de lista,

format din costul efectiv al produsului la care se adauga marja de profit a

producatorului.

 

Astfel, pe rafturi, acelasi produs va putea

avea preturi diferite, functie de taxele impuse de magazine furnizorilor sau,

altfel spus, cu cat retailerii vor impune furnizorilor taxe mai mari, cu atat

produsele comercializate de ei vor fi mai scumpe. Totodata, potrivit aceleiasi

definitii, pretul practicat de furnizor in relatia cu fiecare comerciant este

negociat tinand cont de avantajele acordate (discount, bonus), cat si de

costurile generate de serviciile prestate de comerciant si facturate

furnizorului.

 

Acest Ghid este un "gentlemen's

agreement", ceea ce presupune ca nu impune sanctiuni si va genera, dupa

cum spun producatorii, la reduceri ale preturilor din magazine.