Alianta Renault Nissan a raporta pentru 2008 vanzarea a 6.090.304 de vehicule si a inregistat o crestere a cotei de piata cu 0,3% fata de 2007, pana la 9,4%, a anuntat astazi Renault.
Cu toate acestea vanzarile grupului sunt mai mici cu 1,1%, astfel din cele peste 6 milioane de vehicule comercializate, firmei Renault ii revin 2.380.230, in scadere cu 4,1% fata de anult trecut, iar constructorul nipon a raportat o cresterea vanzarilor cu 0,9% fata de 2007, pana la 3.708.074.
Cu toate ca piata globala a inregistrat o scadere de 5%, iar Renault a raportat scaderi ale vanzarilor compania a reusit sa-si creasca cota de piata la 3,6%. in Europa, constructorul francez si-a crescut cota de piata cu numai 0,2%, pana la 9%.
In Brazilia, Renault si-a marit vanzarile cu 56,4% la o cifra record de 115.000 de vehicule comercializate, ducand cota de piata din aceasta tara la 4,3%. Astfel, potrivi companiei, aproape 40.000 de Sandero si peste 36.500 de autoturisme Logan au fost vandute in Brazilia. Intreaga gama de produse ale brandurilor Renault si Dacia a inregistrat o crestere puternica a vanzarilor de 38,7% fata de 2007, pana la 510.000 unitati.
Constructorul nipon, Nissan, a vandut 678.126 de unitati, in scadere cu 5,9% intr-o piata care a inregistrat cele mai mici volume din 1980. De asemenea cota de piata a scazut cu 0,2% ajungand al 13,3%. Pe piata auto din SUA, Nissan a inregistrat de asemenea scaderi de 10,9%. Combinate vanzarile Nissan si Infiniti au totalizat 951.350 unitati.
Vanzarile din European (inclusiv Rusia) au atins un nou record de 591.139 de unitati comercializate, ceea ce se traduce cu o crestere de 5,5% fata de 2007. De altfel, Rusia ramane cea mai mare piata de desfacere pentru Nissan in Europa, cu vanzari record de 154,340 de unitati, cu o crestere de 26,5% in comparatie cu anul 2007. si vanzarile din China au inregistrat o crestere de 19,1%.
Alianta Renault Nissan implineste, in 2009, 10 de la formare.