Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Taxa de poluare taie avantul pietei de leasing

Taxa de poluare taie avantul pietei de leasing

Ritmul de cre?tere a finan??rilor acordate de firmele de leasing pentru achizi?ii de autovehicule a incetinit semnificativ in al treilea trimestru, la circa 40%, ca urmare a intr?rii in vigoare a taxei de poluare, a declarat secretarul general al ALB, Adriana Ahciarliu.

In trimestrul al doilea, cresterea pietei a fost de 117% fata de trimestrul anterior.

Ahciarliu

a precizat ca rezultatele se refera la datele cumulate de la

societatile de leasing afiliate la Asociatiei Societatilor Financiare

din Romania (ALB), care are 34 de membri si reprezinta peste 94% din

piata romaneasca de leasing.

In

acelasi timp, cresterea intregii piete de leasing a fost de numai 38%

in trimestrul al treilea comparativ cu perioada aprilie-iunie, fata de

avansul de 117% din al doilea trimestru fata de primele trei luni din

2008.

Secretarul

general al ALB a explicat ca rezultatele pietei romanesti de leasing

sunt influentate de cele din segmentul auto, deoarece acesta din

urma are o pondere de 70% in total piata.

Astfel,

piata romaneasca de leasing ar putea creste in acest an cu doar 20%,

pana la 6 miliarde euro, fata de avansul de 51,3% inregistrat in

2007 comparativ cu anul anterior, sustine Ahciarliu.

Rezultatele

din al treilea trimestru au fost influentate de introducerea taxei de

poluare , incepand cu 1 iulie 2008. Aceasta a inlocuit vechea taxa de

prima inmatriculare, care a functionat din 2007 pana in primul semestru

din 2008.

"Taxa auto a

afectat piata de leasing auto din Romania si functionarea acesteia pe

parcursul intregului an", a mai spus Ahciarliu. Dupa

introducerea acestei taxe, vanzarile de autovehicule in leasing au fost

afectate semnificativ in cel de-al treilea trimestru.

Ea

a explicat ca romanii care au avut de ales intre o Dacia noua si o

masina second-hand, din import, au optat pentru a doua varianta, in

contextul in care costurile cu taxa de poluare sunt aproape la acelasi

nivel.

In

ceea ce priveste efectele crizei mondiale asupra acestei piete precum si

problemele inregistrate in sectorul auto, Ahciarliu crede ca acestea se

pot observa in evolutia pietei de leasing auto din octombrie.

Totusi,

in ciuda unor finantari mai slabe, secretarul general al ALB

exclude scaderea dobanzilor pe aceasta piata, "mai ales in conjunctura

economica actuala".

Mai

mult decat atat, costurile de refinantare ale companiilor de leasing ar

putea creste si mai mult, din cauza coborarii ratingului de tara de

catre agentiile de evaluare financiara Fitch si Standard&Poor, a

explicat Ahciarliu.

Ea

considera ca, in contextul economic actual, socitatile de leasing si-ar

putea orienta afacerile catre segmentul de leasing operational (de

inchiriere a flotei pe anumite perioade de timp, cu servicii de

management incluse).

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1270 ori