Executivul va men?ine taxa auto, a anun?at premierul C?lin Popescu-T?riceanu, care a dezmin?it astfel o informa?ie potrivit c?reia aceasta ar urma s? fie anulat?.
"Pan? la 1 iulie 2008, am avut o tax? care se aplica numai pentru
ma?inile vechi. Comisia European? a impus respectarea unor reguli de
liber? competi?ie in baza c?rora noi ar trebui s? introducem o tax?
care se aplic? ?i ma?inilor noi ?i ma?inilor vechi. Noi am pledat la
momentul respectiv pentru a se in?elege c? eliminarea taxei pentru
ma?inile vechi nu va face decat s? duc? la situa?ia de ast?zi de la
Dacia , anume la pierderea locurilor de munc?. A fost o campanie de o
agresivitate f?r? limite in media impotriva Guvernului", a afirmat
T?riceanu.
El a spus c? a avertizat in privin?a riscului de a se introduce in ?ar?
ma?ini vechi care "vor omori" produc?ia de autovehicule autohtone, iar
angaja?ii vor fi trimi?i in ?omaj.
"Sigur c? aceast? tax? avea menirea, in mod clar, s? protejeze
industria romaneasc?. Am spus-o mai direct sau mai voalat. Nu putem s?
spunem la fel de puternic la Bruxelles, pentru c? se consider? c?
distorsioneaz? competi?ia. In momentul in care ins? toate ??rile
occidentale nu ?tiu cum s?-?i vand? produsele pe pia??, nimic nu este
mai logic decat s? se bucure in momentul in care v?d c? vechiturile de
la ei le cump?r? ??rile din Est, inclusiv Romania, cu mare bucurie", a
afirmat primul-ministru.
?eful Executivului a men?ionat c? in trei luni din acest an s-au
cump?rat ma?ini second-hand mai mult decat s-au cump?rat in 2007.
"Ceea ce au vrut ace?ti oameni care au pledat cu incon?tien?? sau cu
rea-voin?? au ob?inut. Din p?cate, m?surile pe care le putem aplica
sunt limitate de legisla?ia european?. F?r? indoial?, vom analiza un
set de m?suri pentru a incerca s? diminu?m efectul acestui import de
ma?ini second-hand", a spus primul-ministru.