Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Stroe: pentru Dacia Duster se asteapta 6 luni, in Franta

Stroe: pentru Dacia Duster se asteapta 6 luni, in Franta

"Volumul de comenzi primite pentru Duster au facut ca uzina Dacia sa isi mareasca cadenta si volumul de fabricatie astfel incat acum se lucreaza si in fiecare zi de sambata. Duster a fost foarte bine primit de clientela, atat in Romania cat si in afara. In Franta, ca si in Spania, timpul de asteptare la Duster a ajuns la 6 luni", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, intr-un interviu acordat Bloombiz.ro

Cresterea TVA loveste in plin industria auto?

2009 nu a fost un an ratat pentru industria auto romaneasca, productia de automobile situandu-se la un nivel de 296.000 de vehicule, in crestere cu 20.9 % fata de anul 2008. In afara primelor doua luni din 2009, anul trecut a fost un an plin si de succes in principal pentru Dacia si furnizorii sai.

Mai multe probleme au intampinat furnizorii legati majoritar de producatorii externi de vehicule. Anul 2010 se inscrie pe un trend asemanator in primele 6 luni fiind produse 180.000 de vehicule, 91% fiind exportate.

Tendinta de crestere se va mentine si vom ajunge la un nivel cu cca 10% mai mare decat in 2009, deci anul 2010 va fi unul bun. Industria auto va fi influentata de cresterea TVA la fel ca si celelalte sectoare, dar nu "va fi lovita din plin".

Majoritatea clientilor sunt persoane fizice, care cumpara masini ieftine si cea mai mica crestere a TVA este foarte importanta.

In opinia mea, vanzatorii de automobile vor face in asa fel incat cresterea TVA sa fie acoperita de promotii si astfel pretul la client va ramane atractiv.

Piata auto romaneasca a avut in ianuarie-mai cea mai abrupta cadere din UE dupa numarul inmatricularilor noi. Cum comentati?


Cand ne referim la piata auto nationala, aceasta a fost deja influentata de alti factori: recesiunea economica, accesul greu la creditare, lipsa de lichiditati, importurile de second-hand-uri, efectele psihologice ale crizei, etc.

La veniturile medii ale romanilor este evident ca scaderea tentatiei si posibilitatilor de achizitie de automobile noi este mai mare comparativ cu alte tari din UE. In vremuri grele, cum ar fi aceasta perioada de criza, romanul prefera sa "peticeasca" ce are decat sa investeasca in ceva nou. De aici si aceasta cadere a pietei.

Inmatricularile noi de autoturisme Dacia au crescut in ianuarie-mai in UE cu 21.3% comparativ cu perioada similara din 2009. Care a fost reteta de succes pentru Dacia intr-o perioada marcata de criza?

Programele RABLA din UE sunt pe final, Germania l-a stopat din octombrie anul trecut, Franta a redus prima de casare, Spania si Italia sunt in curs de oprire a acestor programe de stimulare a pietelor auto.

Dacia a avut abilitatea si flexibilitatea de a folosi o conjuctura favorabila creata si o strategie de pret adaptata acestei perioade de criza.

Dacia vinde foarte bine in Franta, Germania, Italia precum si in alte tari din UE, preferinta clientilor vestici pentru Dacia dezvoltandu-se chiar si dupa terminarea programelor Rabla de care aminteam mai sus, cota de piata a Dacia in UE urmand sa creasca si in perioada urmatoare.

Dar mult mai mult decat programele de stimulare a contat faptul ca Dacia dispune de o gama de produse low-cost, de buna calitate si cu prestatii cel putin satisfacatoare, atractive pentru un foarte larg segment de cumparatori cu venituri mai mici, cumparatori care le gasesc oriunde in lume.

Care este cel mai vandut model Dacia in afara de la inceputul anului?

Spre deosebire de Romania unde se vinde foarte bine modelul Logan Berlina, in afara sunt preferate modelele Sandero si Logan MCV. Gustul pentru modelele hatchback nu s-a dezvoltat inca in Romania la nivelul celui din Vest.

Cum se vinde Duster?

Volumul de comenzi primite pentru Duster au facut ca uzina Dacia sa isi mareasca cadenta si volumul de fabricatie astfel incat acum se lucreaza si in fiecare zi de sambata.

Duster a fost foarte bine primit de clientela, atat in Romania cat si in afara. In Franta, ca si in Spania, timpul de asteptare la Duster a ajuns la 6 luni.

Ce ar trebui sa faca statul pentru a sustine industria auto autohtona in acest an?


E greu sa mai ceri ceva statului roman in aceasta perioada de criza, insa cateva sugestii as avea: defiscalizarea cercetarii si promovarea rapida a unei noi legi a proprietatii intelectuale, astfel incat din ce in ce mai multi angajati sa-si aduca contributia in domeniul inovarii.

Aceste masuri nu afecteaza bugetul de stat, decat nesemnificativ, dar sprijina viitorul acestui sector.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 3110 ori