Dacia a prezentat oficial la Geneva berlina Sandero, al cincilea model al gamei Logan, care va fi comercializat din luna iunie in Romania, a anuntat producatorul. Oficialii Dacia au
spus pentru HotNews.ro ca pretul modelului va fi comunicat in iunie. In
septembrie, uzina de la Mioveni va produce zilnic circa 5-600 de masini
Sandero.
Dacia Sandero va intra in productie la Mioveni in luna
mai si preia motorizarile pe benzina (1.4 litri 75 CP si 1.6 litri 90
CP) si pe motorina 1.5 dCi 70 CP si 1.5 dCi 85 CP), care se gasesc pe
alte modele ale gamei Dacia. Motorul diesel de 70 cai putere are emisii
de dioxid de carbon de 120 g/km.
Dacia Sandero va fi introdusa
treptat, incepand din iunie 2008, pe pietele din Europa, in Turcia si
in Maghreb. In total va ajunge sa fie vanduta pe 40 de piete.
"Daca
pretul de vanzare al modelului Dacia Sandero corespunde celui al unui
vehicul de clasa mica, dimensiunile sale interioare si exterioare
foarte generoase tin mai degraba de categoria superioara, a vehiculelor
compacte. Cu o lungime de 4,02 mm, o latime de 1,75 m si un ampatament
de 2,59 m, Dacia Sandero ofera un raport pret/ spatiu interior de
neegalat", precizeaza comunicatul Dacia.
Portbagajul are o
capacitate de 320 de litri. In cazul in care bancheta este complet
rabatata capacitatea de incarcare maxima ajunge la 1.200 litri.
Berlina
bicorp Sandero este echipata cu centuri de siguranta cu prindere in
trei puncte si poate fi prevazuta cu pana la patru airbag-uri.
Etapa
de industrializare a modelului Dacia Sandero in uzina de la Mioveni a
inceput la sfarsitul lui octombrie 2007. Modelul este construit pe
platforma B0 (platforma Logan), prin urmare fabricarea sa se realizeaza
pe aceeasi linie de montaj cu celelalte modele ale gamei Dacia.
Platforma industriala de la Mioveni este cea de-a doua din cadrul
grupului in care este produs modelul Sandero, dupa uzina din Curitiba
(Brazilia), care fabrica Renault Sandero pentru Brazilia si Argentina.
Investitia
totala pentru dezvoltarea si fabricarea modelului Dacia Sandero in
Europa se ridica la 147 milioane de euro: 65 milioane de euro pentru
dezvoltare si 82 milioane de euro pentru investitiile specifice la
uzina de la Mioveni. Cea mai mare parte a investitiilor au fost
realizate in comun pentru Dacia Sandero si pentru trecerea uzinei la o
cadenta de productie de peste 60 vehicule/ora, pentru care a fost
nevoie de alte 100 de milioane de euro.
In 2009, aceasta berlina
bicorp cu cinci usi va sosi in Africa de Sud. De la lansarea
modelului Dacia Logan, uzina de la Pitesti si-a dublat capacitatea de
productie, ajungand, in 2008, la o productie anuala maxima de 350 000
vehicule/an. De la 32 vehicule/ora in 2004, uzina a trecut la 42
vehicule/ora in 2006 pentru a asigura productia modelelor Logan MCV si
Logan Van, si a ajuns la o cadenta de peste 60 vehicule/ora in 2008, cu
Sandero.