Romanii nu se mai inghesuie la masini diesel - 13 August 2008

Miercuri, 13 August 2008, ora 11:31
1649 citiri
Romanii nu se mai inghesuie la masini diesel - 13 August 2008

Constructorii auto mizeaza inca pe motorizarile pe motorina, chiar daca vanzarile de autoturisme noi diesel sunt in scadere.

Pretul

din ce in ce mai mare al motorinei i-a speriat pe cei care au vrut

sa-si cumpere masini noi. Ponderea autoturismelor noi diesel comandate

in prima jumatate a acestui an a scazut considerabil fata de aceeasi

perioada a anului trecut.

Daca in 2007 aproape jumatate din masinile

comandate erau cu motorizari diesel, in iunie anul acesta numarul de

autoturisme pe motorina a insumat abia 37% din totalul masinilor noi

vandute, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor

de Automobile (APIA).


O perioada mai proasta


Philip Waring, vicepresedintele departamentului de vanzari al Mazda

Motor Europe, crede ca in perioada urmatoare motorizarile diesel vor

mai pierde teren in fata celor pe benzina, insa sustine ca aceasta este

doar o perioada mai proasta prin care trece acest segment.


"Cererea pentru modelele echipate cu motoare pe benzina a crescut. Spre

exemplu, in Romania, jumatate dintre modelele Mazda sunt echipate cu

motoare pe benzina", a afirmat Waring. Cu toate acestea, producatorul

japonez vrea sa aduca pe piata romaneasca o noua versiune a modelului

Mazda 6, cu motorizare diesel. Mazda nu este singurul jucator de pe

piata auto care mizeaza inca pe motoare diesel. Si constructorul

autohton Dacia vrea sa introduca o motorizare de acest fel pe noul

model Sandero. Acest lucru se va intampla, insa, abia in 2009, dupa cum

sustin oficialii Dacia.


Pretul la pompa face piata


Producatorii recunosc ca masinile diesel nu mai prind din cauza ca

motorina s-a scumpit, depasind la pret benzina. "In alte state

europene, motorina a fost mereu mai scumpa decat benzina. Romanii

trebuie doar sa se obisnuiasca cu aceasta schimbare", a incercat Waring

sa explice schimbarile de pe piata auto autohtona. Pretul motorinei l-a

depasit pe cel al benzinei la inceputul acestui an, cand a fost

majorata acciza pe motorina. Din martie anul acesta, vanzarile de ma-

sini noi diesel au scazut de la luna la luna, ajungand sa fie cu

procente bune sub cele din perioadele similare de anul trecut.


Masinile pe motorina sunt cu 1.500- 2.000 de euro mai scumpe decat

modele similare pe benzina. "Romanii se gandesc la pretul imediat, de

la pompa, nu neaparat la implicatiile privind protectia mediului", au

mai spus reprezentantii Mazda. In prezent, un litru de motorina costa

la pompa peste 4 lei.


Cu ochii pe second-hand


Taxa auto este singura care ii determina pe romani sa se uite la

masinile pe motorina. Autoturismele diesel au emisii de CO2 mai mici,

asa ca in cazul masinilor mai vechi taxa este mai mica. "Cele mai

comandate masini sunt cele nemtesti, cu motorizari diesel", ne-au

declarat reprezentantii dealerului de autoturisme second-hand AAA Auto.

Mai mult, pentru masinile pe motorina dotate cu filtru de particule,

taxa auto este cu 25% mai mica.

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...