Romanii nu se mai inghesuie la masini diesel - 12 August 2008

Marti, 12 August 2008, ora 00:18
2012 citiri
Romanii nu se mai inghesuie la masini diesel - 12 August 2008

Pretul din ce in ce mai mare al motorinei i-a speriat pe cei care au vrut sa-si cumpere masini noi. Ponderea autoturismelor noi diesel comandate in prima jumatate a acestui an a scazut considerabil fata de aceeasi perioada a anului trecut. Daca in 2007 aproape jumatate din masinile comandate erau cu motorizari diesel, in iunie anul acesta numarul de autoturisme pe motorina a insumat abia 37% din totalul masinilor noi vandute, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

O perioada mai proasta

 

Philip Waring, vicepresedintele

departamentului de vanzari al Mazda Motor Europe, crede ca in perioada urmatoare

motorizarile diesel vor mai pierde teren in fata celor pe benzina, insa sustine

ca aceasta este doar o perioada mai proasta prin care trece acest segment.

 

„Cererea pentru modelele echipate cu

motoare pe benzina a crescut. Spre exemplu, in Romania, jumatate dintre

modelele Mazda sunt echipate cu motoare pe benzina“, a afirmat Waring. Cu toate

acestea, producatorul japonez vrea sa aduca pe piata romaneasca o noua versiune

a modelului Mazda 6, cu motorizare diesel. Mazda nu este singurul jucator de pe

piata auto care mizeaza inca pe motoare diesel. Si constructorul autohton Dacia

vrea sa introduca o motorizare de acest fel pe noul model Sandero. Acest lucru

se va intampla, insa, abia in 2009, dupa cum sustin oficialii Dacia.

 

Pretul la pompa face piata

 

Producatorii recunosc ca masinile diesel nu

mai prind din cauza ca motorina s-a scumpit, depasind la pret benzina. „In alte

state europene, motorina a fost mereu mai scumpa decat benzina. Romanii trebuie

doar sa se obisnuiasca cu aceasta schimbare“, a incercat Waring sa explice

schimbarile de pe piata auto autohtona. Pretul motorinei l-a depasit pe cel al

benzinei la inceputul acestui an, cand a fost majorata acciza pe motorina. Din

martie anul acesta, vanzarile de ma- sini noi diesel au scazut de la luna la

luna, ajungand sa fie cu procente bune sub cele din perioadele similare de anul

trecut.

 

Masinile pe motorina sunt cu 1.500- 2.000

de euro mai scumpe decat modele similare pe benzina. „Romanii se gandesc la pretul

imediat, de la pompa, nu neaparat la implicatiile privind protectia mediului“,

au mai spus reprezentantii Mazda. In prezent, un litru de motorina costa la

pompa peste 4 lei.

 

Cu ochii pe second-hand

 

Taxa auto este singura care ii determina pe

romani sa se uite la masinile pe motorina. Autoturismele diesel au emisii de

CO2 mai mici, asa ca in cazul masinilor mai vechi taxa este mai mica. „Cele mai

comandate masini sunt cele nemtesti, cu motorizari diesel“, ne-au declarat

reprezentantii dealerului de autoturisme second-hand AAA Auto. Mai mult, pentru

masinile pe motorina dotate cu filtru de particule, taxa auto este cu 25% mai

mica.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...