Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Renault extinde productia de Logan

Renault extinde productia de Logan
Sloganul conducerii Renault in prezent este ca cel al RPR (Rassemblement pour la Republique - partid politic francez de dreapta - n.red) inainte de 1986: "Cu dinamism maine!" In prezent, vanzarile constructorului francez sunt in berna. Dar, pe termen lung, Renault este plin de proiecte de dezvoltare.Presedintele sau, Carlos Ghosn, a facut astfel doua anunturi concomitente: pe de o parte, grupul "isi va reduce in curand productia in Europa de Vest"; pe de alta parte, el prevede sa isi consolideze implantarea in India datorita unei aliante cu constructorul local Mahindra, mizand pe succesul Loganului, vehiculul low-cost construit de filiala sa romana Dacia.
"Ajustare". Referitor la strategia pe termen scurt, nu a fost data nici o cifra. Nici referitor la productie, nici referitor la efective. Ghosn a vorbit numai despre "adaptarea continua in Europa de Vest a productiei la vanzari", pentru a "nu incepe anul 2007 cu un nivel ridicat de stocuri". Potrivit publicatiei Les Echos din 9 noiembrie, unitatile spaniole de la Valladolid si Palencia, care produc Megane si Modus, ar putea pierde peste 20% din efectivele lor, adica cel putin 1500 de angajati. Renault a afirmat numai ca au inceput discutiile in Spania asupra "modalitatilor de ajustare a productiei". Aceasta politica provoaca nemultumirea sindicatelor. Intr-un comunicat, primul sindicat de la Renault denunta o "strategie care consta in a urmari o rentabilitate maxima pentru fiecare vehicul" si preconizeaza o "scadere a preturilor" pentru a "raspunde cererii clientelei".

Pe termen lung, in schimb, preturile scazute fac parte din strategia Renault. In principal pentru pietele in ascensiune. Constructorul francez viseaza intr-adevar sa inunde piata mondiala cu Logan. Si mai ales India. De unde acordul cu Mahindra, prezentat recent. In 2005, cele doua grupuri se intelesesera pentru a produce incepand din 2007 un numar de 50 000 de unitati Logan in uzine apartinand Mahindra. Relatiile intre cei doi parteneri, reuniti in joint-venture, fiind bune - primele Logan vor fi pe piata peste cateva luni -, Renault are in vedere de data aceasta sa creeze de la baza o platforma de productie. Uzina, care ar asambla 300 000 de unitati in 2009, si-ar putea creste rapid capacitatea la 500 000 daca acordul este extins la Nissan. Si ar fabrica o "gama de produse Mahindra si Mahindra-Renault adaptata exigentelor clientelei indiene", detaliaza grupul. Adica Logan si viitoarele sale derivate, dar nu numai.

Calul troian. "Pariul, explica un analist financiar, este de a implanta pe o piata subechipata, asadar posedand un potential de crestere enorm, dar care vizeaza mai ales vehicule ieftine cum este si marca Tata." In acest spirit, Logan, care s-ar situa in zona superioara a pietei indiene, ar fi un fel de cal troian. "Renault vrea sa inunde piata cu un model care este foarte rentabil pentru a reduce cheltuielile de realizare a restului gamei, continua analistul. Renault mizeaza de asemenea pe competentele locale in ceea ce priveste subcontractarea." Se prevede de asemenea sa se investeasca intr-o uzina de motoare si de cutii de viteza.

Cu acest recurs crescand la produse low-cost - in afara Indiei, Loganul va debuta in 2007 in Iran si in Brazilia -, Renault spera sa atinga obiectivul de 800 000 de vanzari in plus pe an fixat de Ghosn in planul "Renault contract 2009". Deoarece nu datorita Frantei, nici Europei de Vest, unde piata stagneaza, va putea respecta constructorul un asemenea angajament.

Traducerea: Ana Harth
Rador

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 936 ori