Disponibilizarile fac parte din planurile de reducere a costurilor, in special in Europa, insa acestea nu vor afecta uzinele Dacia Pitesti. Conducerea companiei Renault a decis sa reduca personalul pentru a diminua costurile de productie ale fabricilor din Franta.
Cu ocazia prezentarii rezultatelor
financiare pentru primul semestru, cand a coborat obiectivele de vanzari pentru
2008 si 2009, Renault a anuntat o serie de masuri de reducere a costurilor
structurale cu 10%, printr-un plan de disponibilizari voluntare in special in
Europa.
Planul de restructurari vizat de conducerea
concernului nu va fi aplicat si fabricii Dacia Mioveni. "Renault este o
marca solida, iar disponibilizarile reprezinta o modalitate de reducere a
costurilor, insa acest plan nu va afecta si uzinele Dacia", a declarat
pentru ziarul „Adevarul" vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe.
Oficialul uzinei argesene a tinut sa mentioneze
ca, in prezent, costurile de fabricatie de la Mioveni sunt destul de mici,
astfel incat pretul produselor Dacia va fi mentinut la nivelul actual si pe
viitor.
Fara majorari de pret semnificative la
Dacia
"Nu e usor, dar nu e imposibil ca preturile
Dacia sa ramana aceleasi, asta pentru ca avem costuri de fabricatie care ne
ajuta sa trecem peste criza petrolului si scumpirea otelului", a mai spus
Constantin Stroe. Oficialul Dacia a declarat ca, daca vor fi operate majorari
de pret la Sandero si Logan, acestea nu vor influenta in mod deciziv actualele
valori de pret la cele doua modele.
Directorul financiar al companiei Renault,
Thierry Moulonguet, a considerat "rezonabil" sa estimeze numarul de
disponibilizari la 5.000. Masurile luate in calcul de grup trebuie sa fie
discutate cu reprezentantii salariatilor.
Megane II nu mai are cautare
Publicatia franceza „Les Echo" arata
joi, pe pagina de internet, ca, in contextul deprecierii pietei europene a
automobilelor si in conjunctura macroeconomica nefavorabila, producatorul
francez de automobile aduce noi masuri planului pentru 2009, menite sa
realinieze compania la noile contexte economice.
Renault a aratat ca dificultatile de pe piata
europeana determina compania sa ia decizii importante in sectorul industrial.
Astfel, compania va desfiinta o echipa de lucru din cadrul fabricii de la
Sandouville, din cauza vanzarilor slabe ale modelului Laguna. Scaderile
accentuate de pe piata italiana, spaniola si britanica ar putea, in cazul in
care vor continua, sa afecteze vanzarile masinilor de talie mica. In acest
context, uzina de la Flins, care fabrica modelul Clio 3, ar urma sa aiba o
singura echipa.
Vanzari in primul semestru
Renault a comercializat 1.325.500 de
vehicule, in crestere cu 4,3% fata de primul semestru al anului 2007. Marja
operationala a crescut cu 19,8% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cifra
de afaceri a grupului a atins 20.942 milioane de euro, in crestere cu 2,3 % fata
de primele sase luni ale lui 2007.