Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Premierul i-a asigurat pe muncitorii de la Dacia Renault ca nu va renunta la taxa de prima inmatriculare

Premierul i-a asigurat pe muncitorii de la Dacia Renault ca nu va renunta la taxa de prima inmatriculare

Premierul Calin Popescu Tariceanu, aflat luni in vizita de lucru la Automobile Dacia, a explicat muncitorilor uzinei avantajele taxei de prima inmatriculare auto, aratand ca masura stimuleaza industria auto interna si impiedica importul "gloabelor" de masini uzate care polueaza.

"Vreau sa va spun ca inca nu se intelege ca taxa asta de prima inmatriculare - impropriu denumita asa - are doua componente principale, de protectie a mediului, ca sa nu aducem toate gloabele astea care polueaza, si pentru o industrie auto pe care avem interesul sa o protejam. Toate locurile de munca, tot ce e valoare adaugata e mai important decat sa aducem vechituri din alte tari. Eu cred insa ca marea majoritate a oamenilor inteleg bine lucrul asta", le-a spus Tariceanu muncitorilor de la Dacia, subsidiara din Romania a producatorului auto francez Renault.

El a fost asigurat de maistrul unei linii de productie a fabricii ca va fi sustinut "in totalitate" pentru aceasta taxa.

Dupa incheierea vizitei la fabrica, Tariceanu a reluat, intr-o declaratie de presa, ideea ca nu va renunta la o taxa care impiedica transformarea pietei interne de autovehicule intr-o lada de gunoi in care sunt aruncate masini vechi.

"Nu ma intereseaza o piata pe care exceleaza samsarii de masini vechi si nu voi fi flexibil in aceasta privinta. Ma intereseaza situatia locurilor de munca, nu ce se intampla la talciocul de sambata", a spus Tariceanu.
El a aratat ca toate statele europene au o taxa similara si incearca sa gaseasca solutii conform normelor europene. "La fel vom incerca si noi sa gasim o solutie, in cadrul statutului Romaniei de membru al UE. Nu trebuie sa ne sperie faptul ca exista o intentie a Uniunii Europene care s-a materializat si fata de alte state europene", a spus Tariceanu.

Comisia Europeana a transmis, in urma cu aproximativ zece zile, o scrisoare de notificare formala autoritatilor romane in care se arata ca legislatia romaneasca privind taxa auto nu tine seama de deprecierea reala a masinilor second-hand provenite din alte state UE, nu acorda contribuabilului dreptul de a contesta aplicarea grilei fixe, iar impozitarea discriminatorie nu poate fi justificata de considerente ecologice.

Comisia invita Guvernul sa isi prezinte observatiile cu privire la informatiile incluse in scrisoare in termen de doua luni de la momentul primirii. Dupa examinarea acestor observatii sau in cazul in care acestea nu au fost prezentate in termenul stabilit, Comisia poate emite, daca este cazul, un aviz motivat.
Scrisoarea formala de notificare este doar primul pas dintr-o serie de proceduri laborioase si indelungate la finalul carora o tara poate fi sanctionata pentru incalcarea reglementarilor comunitare.

Daca statul membru continua sa incalce dreptul comunitar, Comisia poate aduce cazul in fata Curtii Europene de Justitie, care va lua o decizie ce devine obligatorie.

Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat, saptamana trecuta, ca nu va renunta la taxa de prima inmatriculare, care nu reprezinta doar o masura pentru protectia mediului, ci si pentru pastrarea a zeci de mii de locuri de munca din industria auto, aratand ca Romania nu trebuie sa execute ordinele UE in dauna propriilor interese.

El a amintit ca Romania are statutul de membru cu drepturi depline al Uniunii Europene, fara a se afla in pozitia unui "elev cuminte" care este obligat sa execute imediat ceea ce spune UE, si a aratat ca administratia are nevoie de politicieni curajosi si nu de oameni politici fricosi care sa isi schimbe opinia "la prima incruntare" a Uniunii.

"Daca nu le convine titulatura, o sa-i spunem taxa pentru o Romanie curata sau pentru pastrarea slujbelor", a spus atunci Tariceanu, aratand ca taxa nu este doar o masura de protectie a mediului, ci si de mentinere a zeci de mii de locuri de munca din industria auto.

Industria auto din Romania este reprezentata de Dacia, companie controlata de grupul Renault, si Automobile Craiova, societate detinuta de stat, la care se adauga firmele producatoare de piese si subansamble.

Bloombiz
(Sursa: Mediafax)

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 816 ori