Inmatricularile de autoturisme second-hand s-au dublat, in timp ce la autoturisme noi acestea au scazut cu 2,3 la suta.
Piata auto din Romania a suferit, in acest an, transformari
spectaculoase. In primul rand, datorita faptului ca nu se mai vand atat
de multe masini noi ca in anii precedenti, ba dimpotriva, pe acest
segment s-a inregistrat o scadere de 1,8 la suta, pentru prima data in
ultimii ani.
Concret, in primele luni din 2008, s-au vandut 174.480 masini noi
fata de 177.685 livrate intre ianuarie si iulie 2008. Chiar daca nu
este in cel mai bun an din punct de vedere al performantelor in
vanzari, Dacia a inregistrat, totusi, o crestere de 12,2 la suta.
Din
cele 161.193 unitati produse, 60 la suta au plecat la export (crestere
de 39 la suta). In ceea ce priveste importul de autovehicule, aici a
fost inregistrata o crestere de abia 12,7 la suta (si asta datorita
vehiculelor comerciale) fata de 55 la suta, anul trecut). La
autoturisme, cresterea a fost de numai 10,1 la suta.
Dacia se tine bine
Pe marci, Dacia ramane lider, cu 54.632 masini vandute. In top
urmeaza Renault (15.881), Skoda (15.361), Ford (14.555) si Volkswagen
(14.436).
In ierarhia pe marci, tot Dacia conduce, urmata de Skoda (15.271),
Renault (12.994), Volkswagen (12.202) si Ford (11.369). Cele mai mari
cresteri continua sa le inregistreze marcile noneuropene: Mazda (436 la
suta), KIA (369 la suta), Dodge (182 la suta), Maserati (155 la suta),
Jaguar (141 la suta), Cadillac (130 la suta). Scaderi au inregistrat
Daewoo (-39 al suta), SsangYong (-34 la suta), Chrysler (-32 la suta),
Citroen (-25 la suta), Renault (-24 la suta), Lada (-22 la suta), Alfa
Romeo (-19 la suta)
Din punct de vedere al motorizarilor, iarasi avem de-a face cu o
modificare in evolutia vanzarilor si este posibil ca, in viitor, sa
creasca si mai mult cererea pentru motoarele diesel, avand in vedere
politica UE privind limitarea emisiei de CO2.
Aceeasi politica se
regaseste de altfel si in formula taxei pe poluare din Romania - emisia
specifica de CO2 a motoarelor diesel este mai redusa decat cea a
motoarelor pe benzina. In fine, noile valori ale taxei pe poluare,
care, de la 1 iulie 2008, sunt mai mari pentru autoturismele noi si mai
reduse pentru cele rulate sunt principala cauza a schimbarilor radicale
produse pe piata auto din 2008.