Mii de angaja?i ai uzinei Dacia se intorc luni la serviciu, dup? o lun? de ?omaj tehnic, iar mar?i sunt chema?i la un miting de amploare, organizat de Sindicatul Automobile Dacia, pentru p?strarea locurilor de munc? din industria constructoare de autoturisme ?i men?inerea taxei de poluare.
Uzina
Dacia a fost nevoit? s? intrerup? produc?ia in perioada 11 decembrie
2008 – 11 ianuarie 2009, ca urmare a sc?derii brutale a pie?ei auto din
Romania ?i pentru a reduce stocurile.
Din data de 12 ianuarie, Dacia va
reduce caden?a de produc?ie de la 1.360 de vehicule pe zi, la 1.085
vehicule pe zi. Uzina Dacia a mai anun?at c? i?i revizuie?te bugetul de
investi?ii prev?zut pentru anul 2009, de la 250 milioane de euro la 150
milioane de euro. Investi?iile care vizeaz? ameliorarea condi?iilor de
munc? ?i imbun?t??irea calit??ii produselor ?i serviciilor nu vor fi
afectate. Dacia i?i men?ine, de asemenea, investi?iile in dezvoltarea
?i diversificarea gamei de modele.
Sindicatul
Automobile Dacia (SAD) a anun?at c? va organiza mar?i, la ora 12.00, un
miting pe platoul din fa?a Casei de Cultur? a Sindicatelor din
Mioveni, sindicali?tii cerind asigurarea locurilor de munc? din
industria constructoare de ma?ini, men?inerea taxei de poluare ?i
protejarea brandului na?ional Dacia.
Tot
mar?i, la ora 14.00, au fost invita?i la sediul SC Automobile Dacia SA
membri ai Guvernului, pre?edintele Consiliului Jude?ean Arge?,
parlamentarii PSD ?i PDL Arge?, precum ?i primarii din Pite?ti ?i
Mioveni, pentru a discuta despre asigurarea locurilor de munc? din
industria constructoare de ma?ini, men?inerea taxei de poluare ?i
protejarea brandului na?ional Dacia.
Liderul
SAD, Nicolae Pavelescu, a spus c? este posibil s? mai urmeze ?i alte
zile de ?omaj tehnic. "Sper s? ajungem ?i noi s? intr?m in caden??
normal?, dup? aceast? pauz?. Sunt convins ins? c? vor urma ?i alte zile
de ?omaj tehnic, pentru c? avem comenzi doar pentru dou? s?pt?mini. Ce
va urma... nu ?tiu", a afirmat liderul SAD.