Desi Dacia a fost marca ce a sustinut, in 2009, volumul vanzarilor Renault in Europa, exista totusi o problema: cresterea popularitatii masinilor ieftine face ca modelele mai scumpe sa ramana fara clienti, potrivit The Wall Street Journal (WSJ).
"Cresterea popularitatii acestor masini - care nu ofera in pachetul de baza directie asistata, geamuri electrice sau aer conditionat - determina noi dificultati pentru alte divizii Renault. Analistii considera ca Daciile ieftine, ale caror preturi au fost reduse si mai mult de pachetele de sprijin de la guverne, au schimbat asteptarile pietei in ceea ce priveste preturile automobilelor si au tras din vanzarile modelelor mai scumpe ale Renault", scrie WSJ.
Vanzarile totale ale Dacia au crescut cu 18% in primele sapte luni fata de perioada similara a anului trecut, avans mai puternic decat al oricarui alt model Renault, aminteste publicatia americana, citata de Mediafax.
Astfel, vanzarile modelelor Sandero si Logan in Franta au urcat cu 58% in luna iulie, in timp ce piata auto franceza a crescut cu numai 3,1%. Dacia a devenit astfel a opta marca de pe aceasta piata dupa vanzari, depasind constructori precum Fiat sau chiar Nissan, partenerul de alianta al Renault.
In Germania, unde compania romaneasca nu are concurenta reala pe segmentul low-cost, vanzarile Dacia au "explodat" cu 346% in primele sapte luni din acest an, datorita programului de subventii guvernamentale pentru innoirea parcului auto, mai generos decat cel derulat de guvernul francez, noteaza WSJ.
"Renault vinde multe masini ieftine, de pe urma carora nu castiga prea multi bani", avertizeaza analistul IHS Global Insight Paul Newton.