Logan-ul din Ungaria face cu ochiul romanilor din Ardeal

Marti, 28 Februarie 2006, ora 12:32
1029 citiri

Dealerii de autoturisme Logan din Sibiu se plang ca, de la inceputul anului, au inregistrat un recul evident la vanzarea acestor masini.

Esecul vanzatorilor este pus pe seama faptului ca taximetristii prefera sa cumpere din Ungaria autoturisme Logan mai ieftine decat daca le-ar fi cumparata din tara, la fiecare masina noua obtinand economii substantiale. Dan Cindrea, patronul unei companii de taximetrie locala ne-a declarat, ieri, ca nu a pierdut ocazia si a importat Logan-uri din tara vecina. "In urma cu doua luni, ne-am imbogatit parcul auto cu cinci autoturisme Logan, aduse din Ungaria. Cu toate taxele vamale percepute le-am cumparat mai ieftin cu pana la 1.200 de euro. Am avut si un inconvenient, din cauza ca masinile pierd garantia de indata ce intra pe teritoriul tarii noastre", a declarat Cindrea.

Reprezentantii Autoritatii Nationale a Vamilor spun ca achizitia masinilor din Ungaria, la un pret mai mic, este posibila pe de o parte pentru ca romanii pot recupera TVA-ul din Ungaria. Pe de alta parte, pentru produsele de provenienta romaneasca, cum este cazul pentru Logan, nu se percep taxe vamale. Oficialilor de la Dacia insa, problema li se pare ciudata. "Imi este greu sa cred ca acest lucru este valabil in cazul autoturismelor cu zero kilometri la bord", spune Silviu Sepciu, purtatorul de cuvant al producatorului Dacia-Renault. Reprezentantul producatorului este de parere ca, oricum, economiile despre care vorbesc cumparatorii din Sibiu sunt exgaerat de mari, pentru o masina noua. "Cea mai ieftina varianta de Logan comercializata in Romania, varianta de baza adica, costa aproximativ 6.300 de euro. La unguri, pretul celui mai ieftin Logan, care este in acelasi timp, mai putin accesorizat decat cel mai simplu model romanesc, porneste de la 7.100 de euro", a mai explicat Silviu Sepciu.

Disponibil in 40 de state

De la lansare, in septembrie 2004, Logan a fost vandut in 167.715 unitati. Modelul este disponibil in 40 de tari, fiind comercializat sub marca Renault in patru dintre acestea: Rusia, Columbia, Venezuela si Ecuador. Dupa inceperea productiei in Romania, Renault a dechis linii de fabricatie in Maroc, Rusia si Columbia. Pana la sfarsitul lui 2006, lista destinatiilor de export ale Logan va ajunge sa cuprinda 50 de tari, Italia, Austria, Bulgaria si Israel numarandu-se printre acestea.

Ion Girnod, Cristina Nedelcu

AVEREA - COTIDIAN DE INFORMATIE