Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

LE FIGARO: Logan trece inaintea Megane

LE FIGARO: Logan trece inaintea Megane

LE FIGARO (Franta) - In februarie, celebrul autoturism cu pret redus a devenit primul model al grupului Renault. Sa fie oare Renault victima succesului fenomenal al Logan? Salariatii uzinei romanesti de la Pitesti, care produc peste o treime din volum, par oricum decisi ca rentabilitatea foarte mare a acestui model sa nu se faca pe spinarea lor.Ei au oprit lucrul timp de doua ore pentru a cere o crestere lunara de circa 150 de euro, adica 34% din salariul mediu (442 de euro potrivit datelor Renault). Si ameninta sa intre in greva generala daca nu obtin satisfactie. intre 2003 si 2007, remunerarea medie a cadrelor uzinei a crescut deja cu 140%, adica mult peste inflatia locala (+33%).


Trebuie sa spunem ca muncitorii romani sunt in pozitie de forta. Pe primele doua luni ale anului, vanzarile autoturismelor Logan au crescut de mai mult decat de doua ori fata de 2007 (dupa ce au crescut cu 48,6% pe tot anul trecut). in februarie, cu 40.000 de vanzari, ele le-au depasit chiar, pentru prima data, pe cele ale miticei Megane, adica 20% din vanzarile mondiale ale grupului Renault.


Aceasta dependenta tot mai pronuntata de Logan ridica o serie de intrebari. Pana in prezent, Renault a afirmat intotdeauna ca modelul sau low-cost, in versiunea berlina si break, nu va "canibaliza" celelalte masini ale sale. Dar nu ar trebui ca Dacia (marca care fabrica Logan pentru Europa) sa se dezvolte in viitor in detrimentul modelelor Renault", subliniaza Thierry Huon, analist la Exane. Acest echilibru ar putea fi amenintat de lansarea modelului Sandero, in iunie, deoarece acest derivat al Logan, cu un design mai modern, se va plasa in concurenta frontala cu Clio, pentru un pret mult mai putin ridicat.


Lansarea de noi produse


Datorita Logan, vanzarile mondiale ale grupului Renault sunt pentru prima data, in februarie, in crestere de 14,8%, in concordanta cu obiectivele grupului pentru anul in curs: o crestere de peste 10%. "O randunica nu face primavara, dar este tot o randunica", a comentat Carlos Ghosn la ultimul Salon de la Geneva, evocand aceste cifre favorabile.


Un alt motiv de satisfactie, in Europa, marca Renault creste aproape in ritmul pietiei, dupa ce a avut o scadere de 8,4% in 2007. Si aceasta in pofida scaderii vanzarilor modelului Megane (-22%). Acest salt se explica prin lansarea unor noi produse (Clio Break sau noul Kangoo), prin cresterea modelui Twingo, dar si prin operatiuni comerciale care au fost lansate de marca la sfarsitul lui ianuarie. "Este mai bine, dar trebuie sa asteptam confirmarea. Ar trebui ca aceasta tendinta sa se mentina inca doua sau trei luni", subliniaza Thierry Huon, analist la Exane.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1389 ori