Jacques Daniel, Renault: O retea comuna de dealeri reduce costurile logistice si cu forta de munca

Miercuri, 13 Iunie 2007, ora 11:45
1210 citiri

Grupul Renault isi extinde reteaua de dealeri prin transformarea punctelor de vanzare Dacia in centre care comercializeze atat marca autohtona cat si unitatile Renault si Nissan, pentru a reduce costurile construirii unor centre de vanzare greenfield, spune Jacques Daniel, director comercial pentru Renault, Dacia si Nissan in Romania.

"Numarul dealerilor Renault va creste in acest an cu aproximativ 10%, insa in aceasta marja includem si transformarea unor dealeri Dacia deja existenti, nu doar infiintarea unor noi concesionari", a declarat Jacques Daniel.

In prezent, marca Renault dispune de o retea de 39 de concesionari la nivel national, in timp ce Nissan detine 25 de dealeri, iar Dacia 69 de centre.

Dintre acestea, 30 de unitati comercializeaza atat autovehicule din gama Renault, cat si Dacia.

"Pentru Renault acest lucru va fi mai usor, deoarece se bucura de accesul la reteaua de dealeri Dacia. Pana intr-o anumita masura, Renault si Dacia au aceiasi dealeri in acest moment in Romania", a adaugat el.

Pana la un anumit punct, cele trei marci dispun de o conducere proprie a fiecarei retele de dealeri, insa pentru a se reduce costurile s-au implementat si platforme comune.

"Fiecare retea de dealeri Renault, Nissan si Dacia are propriul manager. Desigur, exista sinergii, metode pentru a reduce costurile. Atunci cand ai un dealer care comercializeaza toate cele trei marci, se pot reduce semnificativ costurile, in special in ceea ce priveste logistica si forta de munca", a subliniat Jacques Daniel.

Pe langa dezvoltarea retelei deja existente, Renault intentioneaza sa imbunatateasca activitatea din punctele de service si pe cea din centrele care ofera servicii postvanzare.

Acestea vor fi dezvoltate in special in regiunile in care nu se justifica investitia intr-un showroom, insa exista suficiente automobile marca Renault, Dacia sau Nissan pentru a deschide un service.

"Doresc sa fac o diferentiere intre activitatea de vanzare si cea de post-vanzare. In unele situatii nu exista suficienta piata pentru a deschide un showroom, dar in schimb sunt suficiente automobile marca Renault in regiunea respectiva pentru a deschide un service", a spus Daniel.

(<a href=http://www.zf.ro/articol_128425/jacques_daniel__renault__o_retea_comuna_de_dealeri_reduce_costurile_logistice_si_cu_forta_de_munca.html/ target=_blank>Continuarea in Ziarul Financiar</a>)