Industria auto, amenintata de invazia masinilor sud-coreene

Vineri, 30 Octombrie 2009, ora 17:13
5342 citiri
Industria auto, amenintata de invazia masinilor sud-coreene

Eliminarea taxelor la importul de masini din Coreea de Sud ar putea avea consecinte dezastruase pentru piata auto europeana, implicit asupra industriei auto din Romania, odata cu aplicarea acordului de liber schimb incheiat de UE si statul asiatic, considera presedintele ACAROM, Constantin Stroe.

Acordul de liber schimb, semnat de cele doua parti in 15 octombrie, prevede eliminarea tuturor barierelor tarifare in comertul dintre UE si Coreea de Sud. Intrarea in vigoare a acordului este prevazuta pentru a doua parte a lui 2010. In ceea ce priveste masinile, taxele pentru autovehiculele cu motor mai mare de 1,5 litri vor fi eliminate treptat in urmatorii trei ani de la intrarea in vigoare a acordului, iar la cele cu motor mai mic de 1,5 litri, in urmatorii cinci ani.

"Ridicarea taxelor pentru masinile sud-coreene reprezinta reduceri de pret de minim o mie de euro per unitate. Acest lucru este clar in dezavantajul Daciei, care nu va putea lasa din pret", a afirmat pentru MEDIAFAX presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), Constantin Stroe, care este in acelasi timp si vicepresedinte al constructorului Dacia.

El a precizat ca, pana la eliminarea in totalitate a tarifelor comerciale, importul de masini sud-coreene in Romania se va dubla.

Stroe a adaugat ca prevederile acordului avanteajeaza multe domenii economice, precum agricultura sau industria farmaceutica, insa comertul cu masini intre cele doua parti este si va fi inechitabil.

"Daca in 2007 Uniunea Europeana a importat 700.000 de masini sud-coreene, Coreea de Sud a cumparat doar 20.000 de masini europene. De aceea, reprezentantii industriei auto din Romania au facut lobby pe langa Comisia Europeana, prin comisarul european Leonard Orban, dar, la fel ca si unele state UE care si-am manifestat dezaprobarea pentru acesta masura, nu am primit inca niciun rasuns favorabil", a afirmat presedintele ACAROM.

Potrivit datelor Asociatiei Producarorilor si Importatorilor de Automobile, cota de piata a marcilor sud-coreene pe piata romaneasca este de 12%, fara Chevrolet, marca produsa si in acesta tara.

Industra auto sud-coreana este prezenta pe piata romaneasca cu marcile Hyundai, Kia si SsangYong, primele doua afandu-se in top 10 al celor mai vandute masini straine in Romania in 2009, Hyundai ocupand primul loc in clasament, cu 8.882 unitati livrate pana in septembire.

7 ponturi pentru a-ți crește șansele de câștig la loto
7 ponturi pentru a-ți crește șansele de câștig la loto
Loteria reprezintă una din cele mai vechi metode de divertisment ale oamenilor, iar primele atestări datează încă din anul 205 Înainte de Hristos. Pe teritoriul Europei, primele loterii...
Comisia Europeană încearcă să repare greșelile trecutului pentru agricultori. La ce pot spera fermierii români din partea UE în 2025
Comisia Europeană încearcă să repare greșelile trecutului pentru agricultori. La ce pot spera fermierii români din partea UE în 2025
Mai mult de un sfert din bugetul Uniunii Europene (UE) pentru 2025, în valoare de aproape 200 de miliarde de euro, este alocat pentru politica agricolă comună, potrivit unui comunicat transmis...
#auto, #autoturisme, #dacia, #import, #marci, #stroe, #taxe , #stiri Dacia

Curs valutar

1 EUR = 4.9770 RON

0.0007

1 USD = 4.6403 RON

0.0047
  1. Ce simbolizează o sticlă cu apă lăsată pe acoperișul unei mașini. Oportunitatea nebănuită de majoritatea oamenilor
  2. În ce oraș se află singura pizzerie din România inclusă într-un prestigios topul de profil european
  3. Un gigant auto care are fabrică și în România trece la concedieri masive
  4. Prețurile au luat-o razna complet pe litoralul românesc: stațiunea care concurează cu Mamaia, din acest punct de vedere
  5. Un sediu AUR a fost vândut cu o sumă colosală. Mesajul cu maximă vizibilitate care ere afișat ”în vitrină”
  6. Furtul cablurilor de încărcare, încă un obstacol în calea popularității mașinilor electrice
  7. S-au copt pepenii mai devreme în Oltenia, dar producția e mai mică. Cu ce preț se vor vinde primele lubenițe românești
  8. Familia Becali, gata să dea lovitura. Investiție masivă pregătită în Constanța
  9. Cele trei modele de autoturisme SUV care trebuie evitate atunci când sunt vândute second hand
  10. Creatorul Start-Up Nation, Florin Jianu, a recunoscut: "Nu-și atinge potențialul". Adrian Negrescu, tranșant: "E o problemă de viziune economică"