Industria auto, amenintata de invazia masinilor sud-coreene

Vineri, 30 Octombrie 2009, ora 17:13
5342 citiri
Industria auto, amenintata de invazia masinilor sud-coreene

Eliminarea taxelor la importul de masini din Coreea de Sud ar putea avea consecinte dezastruase pentru piata auto europeana, implicit asupra industriei auto din Romania, odata cu aplicarea acordului de liber schimb incheiat de UE si statul asiatic, considera presedintele ACAROM, Constantin Stroe.

Acordul de liber schimb, semnat de cele doua parti in 15 octombrie, prevede eliminarea tuturor barierelor tarifare in comertul dintre UE si Coreea de Sud. Intrarea in vigoare a acordului este prevazuta pentru a doua parte a lui 2010. In ceea ce priveste masinile, taxele pentru autovehiculele cu motor mai mare de 1,5 litri vor fi eliminate treptat in urmatorii trei ani de la intrarea in vigoare a acordului, iar la cele cu motor mai mic de 1,5 litri, in urmatorii cinci ani.

"Ridicarea taxelor pentru masinile sud-coreene reprezinta reduceri de pret de minim o mie de euro per unitate. Acest lucru este clar in dezavantajul Daciei, care nu va putea lasa din pret", a afirmat pentru MEDIAFAX presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), Constantin Stroe, care este in acelasi timp si vicepresedinte al constructorului Dacia.

El a precizat ca, pana la eliminarea in totalitate a tarifelor comerciale, importul de masini sud-coreene in Romania se va dubla.

Stroe a adaugat ca prevederile acordului avanteajeaza multe domenii economice, precum agricultura sau industria farmaceutica, insa comertul cu masini intre cele doua parti este si va fi inechitabil.

"Daca in 2007 Uniunea Europeana a importat 700.000 de masini sud-coreene, Coreea de Sud a cumparat doar 20.000 de masini europene. De aceea, reprezentantii industriei auto din Romania au facut lobby pe langa Comisia Europeana, prin comisarul european Leonard Orban, dar, la fel ca si unele state UE care si-am manifestat dezaprobarea pentru acesta masura, nu am primit inca niciun rasuns favorabil", a afirmat presedintele ACAROM.

Potrivit datelor Asociatiei Producarorilor si Importatorilor de Automobile, cota de piata a marcilor sud-coreene pe piata romaneasca este de 12%, fara Chevrolet, marca produsa si in acesta tara.

Industra auto sud-coreana este prezenta pe piata romaneasca cu marcile Hyundai, Kia si SsangYong, primele doua afandu-se in top 10 al celor mai vandute masini straine in Romania in 2009, Hyundai ocupand primul loc in clasament, cu 8.882 unitati livrate pana in septembire.

Microsoft a dezvăluit Phi-3 Mini, inteligența artificială care poate rula direct pe un smartphone
Microsoft a dezvăluit Phi-3 Mini, inteligența artificială care poate rula direct pe un smartphone
Microsoft a dezvăluit Phi-3 Mini, o versiune simplificată a modelelor de inteligență artificială, adaptată pentru dispozitive cu putere de procesare redusă, precum smartphone-urile și...
Exploatarea sezonierilor români în Europa: "Este o loterie / Contractul este acolo doar ca să nu zici că nu-l ai"
Exploatarea sezonierilor români în Europa: "Este o loterie / Contractul este acolo doar ca să nu zici că nu-l ai"
În toată Europa, munca agricolă este dependentă de migrație. Încă dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, sezonierii români mergeau la culesul recoltelor în Spania sau Italia. Intrarea...
#auto, #autoturisme, #dacia, #import, #marci, #stroe, #taxe , #stiri Dacia