Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

In Ucraina, Logan = Renault

In Ucraina, Logan = Renault

Autovehiculele Dacia Logan vor fi vandute in Ucraina sub marca Renault incepand din septembrie, pentru a obtine mai multa notorietate pe piata, masinile urmand sa fie livrate din Romania, a anuntat directorul general al Renault Ucraina, Marc Le Gratiet, citat de cotidianul Kyiv Post.

Grupul francez analizeaza, insa, si posibilitatea de a importa in Ucraina si autovehicule Logan din Rusia, a adaugat oficialul. Renault vizeaza o cota pe piata ucraineana de 3,9% pentru masinile Logan in 2009, respectiv 4,9% in 2010. Masura a fost luata, intrucat doar sase din 90 de marci auto prezente in Ucraina au intrunit notorietatea corelata unei cote de piata de 5% sau mai mult, a spus Le Gratiet.

"Unificarea brandurilor sub marca Renault ne va permite sa devenim mai vizibili pe piata, iar strategia noastra este sa atingem o cota de 5%", a afirmat oficialul Renault, precizand ca posesorii de auomobile Dacia vor ramane clientii lantului de dealeri, urmand sa fie informati personal in acest sens.


Renault a subestimat impactul prezentei a peste 90 de branduri auto la introducerea marcilor Renault si Dacia pe piata ucraineana, a adaugat el. In acest moment masinile Dacia includ multe piese Renault, cele mai importante fiind motorul si transmisia, iar modelul Logan Sandero este pe aceeasi treapta de calitate cu autovehiculele Renault, potrivit directorului diviziei locale a constructorului francez.


Totodata, masura va permite concentrarea resurselor pentru promovarea marcii Renault in Ucraina, considera el. "Dezvoltarea celor doua branduri necesita cheltuieli mari de publicitate si investitii majore in dezvoltarea retelei de dealeri, in timp ce fuziunea celor doua lanturi de reprezentanti va permite investitii pentru dezvoltarea retelei programului de creditare destinat clientilor", a declarat Le Gratiet.


Administrarea separata a celor doua branduri ar avea sens doar in situatia in care o marca ar avea 105 din piata iar cealalta 15%. In primele opt luni ale anului, cota de piata a Renault in Ucraina a fost de 1,6%, iar cea a Dacia de 2,3%.


Piata auto ucraineana este estimata la circa 180.000 de unitati in 2009, urmand sa creasca cu 17% in 2010, potrivit directorului Renault. Producatorul auto Dacia a vandut, in primele sase luni, 153 826 vehicule, cu 20,3% mai mult fata de nivelul inregistrat in perioada ianuarie - iunie 2008, de 127.842 unitati, pe fondul cresterii vanzarilor la export cu 60,4%, care a compensat scaderea de 49,5% de pe piata interna.


Exporturile au ajuns la la 130.668 vehicule in primele sase luni ale anului. Cea mai importanta piata a Dacia este Germania, urmata de Franta si Romania. 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1909 ori
Citeste mai multe despreauto dacia logan renault