Dupa Sandero si Logan facelift, urmeaza firesc Logan MCV sa primeasca o noua infatisare. Cu un stil exterior proaspat, adoptand o noua identitate vizuala noua Dacia Logan MCV este parte integranta a reinnoirii interesantului brand Dacia.
Noua Dacia Logan MCV pastreaza formula de succes, care a
consacrat-o – spatiul interior versatil, fiabilitatea recunoscuta si
pretul imbatabil. Deja o prezenta fireasca pe drumurile
noastre, MCV-ul este un automobil care poate include pana la sapte
persoane si dispune de un volum de incarcare similar cu acela al lui
Renault Grand Scenic.
Partea esentiala a automobilului Dacia Logan MCV este partea din spate.
Aici gasim configuratia de 2 locuri, un volum care este similar cu
acela al unei utilitare mici, cu cei 2.350 litri capacitate.
Portbagajul are o capacitate de incarcare de 700 de litri in versiunea
cu 7 locuri. Cand familia ocupa cele sapte locuri, raman aproape 200 de
litri de incarcat. Dupa preferinte, scaunele se pot plia sau deplia
usor si rapid.
In fata plansa de bord cu materiale “basic” este preluata de la berlina
Dacia Logan, avand un design imbunatatit. Mai mult noua Dacia Logan MCV
dispune de o noua gama de tapiterii. Designul consolei centrale este dominat de butoanele mari si de volanul
cu mult comentata sigla, dar in revansa ergonomia este aproximativa:
reglajele sistemului de ventilatie sau climatizare sunt situate prea
jos pe consola centrala.
Dacia Logan – Dinamica
Dacia Logan MCV este propulsata de 3 motoare pe benzina si doua
diesel-uri. Astfel, benzinele sunt reprezentate de 1.4 MPI de 75 CP,
1.6 MPI de 90 CP si respectiv 1.6 16 V de 105 CP. Ambele diesel-uri
sunt 1.5 dCi capabile de 70 respectiv 85 CP. Motoarele lucreaza fiecare
cu o cutie manula cu cinci trepte singura cutie diponibila in oferta
Dacia Logan MCV. Noi am testat un model Dacia Logan MCV cu motorizare
1.5 dCi capabil de 85 CP. Am remarcat ca propulsorul diesel isi face
constiincios datoria, ajutat de cutia etajata pentru confort. De
asemenea un plus pentru tinuta de drum corecta, pe serpentinele ce duc
la Cheia. Automobilul are suficienta rezerva de putere in treptele a
patra si a cincea, pentru a invinge rezistenta la panta impusa de drum.
Consumul mediu inregistrat de noi s-a cifrat in jurul valorii de 5
l/100 km
Dacia Logan MCV este o mixtura constructiva (punte fata de Clio II
si punte spate de Modus), astfel ca dinamica celor 1.2 tone este supusa
ruliului pronuntat pe viraje. Dar totusi tinand cont ca automobilul se
apropie mai mult de monovolum decat de un break, si avand totusi
suspensii confortabile, ruliul nu mai este un fenomen exceptional.
Am fost surprinsi inca de la inceput de demultiplicarea excesiva a
sistemului de directie, care necesita multe rotiri de volan. Pozitia de
condus este verticala si merita avute in vedere mai ales echiparile
superioare, unde beneficiati de: directie asistata, geamuri actionate
electric, sine pentru portbagaj aerian, computer de bord, proiectoare
de ceata, si de posibilitatea de a ajusta scaunul soferului.
Vizibilitatea este buna, insa la versiunea condusa de noi, cea cu sapte
locuri, vizibilitatea spate era un pic diminuata, insa era compensata
de oglinzile exterioare.De remarcat ca raza de bracare de 11.25 m nu
pune probleme pe drumurile extraurbane, in oras este un pic cam mare si
penalizeaza manevrabilitatea.
Dacia Logan – Echipare si pret
Noua Dacia Logan MCV este oferita in trei variante de echipare:
Ambiance care pleaca de 8400 de euro cu TVA inclus si ajunge pana la
10.500 euro cu TVA; Preference care pleaca de la 9400 de euro cu TVA si
ajunge pana la 11.500 euro cu TVA; Laureate pleaca de la 10.400 si
ajunge la 12.550 euro cu TVA.
Noua Dacia Logan MCV dispune in standard de ABS Bosch de ultima
generatie, care si-a dovedit eficienta in cursul testului nostru, de
repartitor electronic al fortei de franare si de asistenta la franarea
de urgenta.
Automobilul ofera pentru echiparile Preference si Laureate, airbag
sofer si pasager, airbag lateral torace – 200 euro cu TVA, deconectare
manuala airbag pasager fata. Versiunea condusa de noi, Laureate,
dispune de aer conditionat manual, geamuri actionate electric
fata/spate si inchidere centralizata.