Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

FT: Ford, atras in Romania de succesul Dacia

FT: Ford, atras in Romania de succesul Dacia

Succesul de care se bucura masinile produse de Dacia, companie detinuta de grupul francez Renault, a contribuit la decizia constructorului auto american Ford de a investi in Romania, potrivit publicatiei Financial Times.

Ford a devenit actionar majoritar la Automobile Craiova in 2007.


Presedintele Ford Europa, John Fleming, a declarat, pe 8 septembrie, ca Ford va produce anul viitor la Craiova 20-30.000 de masini Ford Transit Connect, precizeaza Mediafax.


El a spus ca varianta pentru pasageri a utilitarei Transit Connect, denumita Ford Turneo Connect, este in planurile Ford pentru Craiova, dar o decizie despre aceasta versiune va putea fi luata in a doua parte a anului viitor.


"Venirea Ford devedeste ca Romania este un stat cu adevarat industrial", a declarat directorul general al Dacia, Francois Foumont, citat de publicatia britanica.


Renault a cumparat Dacia in 1999, perioada in care situatia industriei prelucratoare din Romania parea sumbra, iar statul nu reusea sa atraga investitii straine in volumul de care beneficiau tari precum Ungaria sau Cehia, noteaza Financial Times.


Pornind de la premisa ca este nevoie de o masina destinata statelor emergente usor de intretinut si care poate face fata drumurilor dificile, Renault a decis sa produca Logan, un autovehicul cu un pret de circa 5.000 de euro.


Dacia a salvat industria auto din Romania, ajungand la o productie maxima de 1.340 de automobile pe zi, inregistrata anul trecut.


Cererea interna s-a diminuat, insa, cu 60% in termeni anuali in al patrulea trimestru din 2008, din cauza crizei economice globale, iar productia Dacia a fost suspendata pentru mai multe saptamani.


Salvarea a venit sub forma programelor de casare implementate in statele europene occidentale.


Astfel, autoritatile din Germania au decis sa acorde prime de 2.500 de euro la casarea unui automobil vechi, pentru cumpararea unui automobil nou, tintind prin aceste masuri sprijinirea sectorului auto national.


De aceste prime a beneficiet, surprinzator, Dacia, in conditiile in care consumatorii au realizat ca pot cumpara un Logan nou la jumatate de pret. Astfel, cererea pentru automobilele produse de Dacia a crescut in strainatate.


"Circa 85% din productie este destinata exportului", a afirmat Foumont.


Germania reprezinta cea mai mare piata pentru Dacia, urmata de Franta si Romania.


Anul trecut, compania a avut venituri de aproape trei miliarde de euro, sau 2% din Produsul Intern Brut al Romaniei.


In ultimii doi ani, Romania a recuperat o parte din distanta pe care o avea in anii '90 in urma statelor mai bogate din centrul Europei in ceea ce priveste investitiile.


Financial Times noteaza ca una dintre principalele probleme care franeaza dezvoltarea Romaniei o reprezinta infrastructura nedezvoltata, cu numai doua autostrazi.


Cu toate acestea, Renault si Ford au ramas indeajuns de increzatoare pentru a investi in continuare.


Astfel, Dacia intentioneaza sa lanseze in 2010 o versiune 4X4 a Logan si investeste 160 de milioane de euro intr-un centru de cercetare si dezvoltare, ceea ce-i va permite sa testeze autovehicule in Romania.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1780 ori