Franks: Romania nu-si poate permite un sector public de tip Mercedes, ci unul de tip Dacia

Miercuri, 27 Ianuarie 2010, ora 11:26
1536 citiri
Franks: Romania nu-si poate permite un sector public de tip Mercedes, ci unul de tip Dacia

Cheltuielile pentru sectorul public sunt limitate in prezent in Romania, astfel ca statul isi poate permite costuri de tipul Dacia, nu Mercedes, a declarat miercuri seful misiunii FMI de evaluare a acordului stand-by, Jeffrey Franks.

"Daca as putea sa folosesc o analogie, in familia mea de exemplu, daca as vrea sa cumpar un Mercedes, dar nu mi-as putea permite decat o Dacia, atunci mi-as cumpara o Dacie. Romania nu-si poate permite un sector public de tip Mercedes, ci unul de tip Dacia", a adaugat Franks, intr-o conferinta de presa, precizeaza Mediafax.


Seful misiunii FMI a aratat ca in prezent cheltuielile trebuie limitate dupa posibilitati.


"Cu cat mai multi bani sunt cheltuiti pe angajatii de la stat, cu atat mai putini bani vor ramane pentru investitiile publice", a afirmat Franks.


Potrivit sefului misiunii FMI de evaluare a acordului stand-by, Jeffrey Franks, reducerea cheltuielilor de personal se va realiza atat prin scaderea masei salariale cat si prin disponibilizarea de personal, contributia acestor masuri urmand sa fie decisa de Guvern.


"Ca sa reduci cheltuielile de personal sunt doua cai. Prima sa dai salariile in jos sau a doua sa dai afara angajati. Guvernul a ales o combinatie. Salariile au fost inghetate (...)Vor fi si unele reduceri de personal. Mixul exact este ceva ce am lasat la atitudinea Guvernului. Exista o anumita flexibilitate", a explicat Franks.


In acest context, Franks a precizat ca nu se asteapta la o imbunatatire substantiala a cererii domestice, aratand ca aceasta va fi limitata si in 2010.


"In ultimii ani, ca urmare a disponibilitatii creditelor acordate usor, populatia a consumat peste limite (...) iar inversarea procesului este foarte dureroasa", a spus Franks.


Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Comisia Europeană își propunea, prin Green Deal, ecologizarea transportului de marfă, prin urmare, atragerea a cât mai multe companii de transport de marfă pe calea ferată. Însă în...
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
Producătorul auto Stellantis a cedat după o confruntare cu autoritățile italiene și a redenumit SUV-ul al cărui nume a fost contestant. Alfa Romeo Milano a stârnit controverse imediat după...
#cheltuieli, #dacie, #franks, #mercedes, #personal, #public, #sector , #stiri Dacia