Numai 6% dintre romani intentioneaza sa cumpere o masina in urmatoarele 6 luni, comparativ cu 2008, cand 9% spuneau acest lucru, criteriile cele mai importante luate in calcul fiind pretul avantajos (36%), consumul redus de carburant (24%) si marca (18%), potrivit unui studiu GfK Romania, informeaza NewsIn.
Totusi, in cazul adultilor de pana in 30 de ani, educati, provenind din gospodarii mari, probabilitatea de a achizitiona o masina creste semnificativ.
De asemenea, in ceea ce priveste criteriile luate in calcul la alegerea unei masini, modelul si service-ul avantajos sunt cele care conteaza cel mai putin.
"Daca analizam situatia pe regiuni ale tarii, muntenii sunt foarte interesati de pret, ardelenii de consumul redus, in vreme ce locuitorii din Banat, Crisana, Maramures si Muntenia de marca automobilului. In comparatie cu barbatii, femeile sunt mai interesate de aspecte precum culoarea sau elementele de siguranta ale masinii pe care o conduc", se arata in studiul MotoBus realizat de Gfk.
De asemenea, doar 37% dintre romani detin o masina proprietate personala, mai frecvent in Bucuresti si zonele urbane.
In ceea ce priveste preferintele de marca, acestea se indreapta in special catre Volkswagen, Logan si Opel, cu aproape 60 de procente, urmate de branduri precum Audi si BMW.
In privinta masinilor detinute propriu-zis insa, peste jumatate dintre romani declara ca sunt posesori de Dacia (13% Logan si 40% alte modele), urmate de Volkswagen si Opel.
De asemenea, 55% si-ar cumpara o masina second hand, in special cei din Ardeal si din Banat, Crisana, Maramures - cei mai apropiati de granita cu tarile din Vest.
Romanii prefera, in general, sa plateasca cash pentru masina cumparata, mai ales cei din spatiul rural.
Ponderea lor este, de altfel, in crestere cu 6% fata de anul trecut.
Creditele auto sunt cele mai putin populare metode de plata.