De ce nu se teme Stroe de Lada?

Sambata, 27 Noiembrie 2010, ora 02:29
3029 citiri
De ce nu se teme Stroe de Lada?

"Preluarea controlului asupra Avtovaz reprezinta pentru Renault o oportunitate de a-si consolida pozitia pe piata rusa. In ceea ce priveste o eventuala concurenta intre marcile Dacia si Lada, cele doua marci sunt comercializate in zone geografice diferite. Lada are un rol important de jucat pe piata rusa si pe cea a fostului spatiu sovietic, zona unde marca Dacia nu este comercializata", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia, intr-un interviu acordat Bloombiz.ro. 

Financial Times a scris, nu demult, ca Renault risca sa transforme marca Dacia intr-o "noua Skoda" iar cele 2 marci sa se canibalizeze. Cum comentati?

Pozitionarea pe piata a celor doua marci, Renault si Dacia, este diferita, ele adresandu-se unor categorii distincte de clienti.

In Europa Occidentala, clientii marcii Dacia provin, in marea lor majoritate, din randurile celor care, anterior, nu-si permiteau sa cumpere decat masini de ocazie.

In acelasi timp, se constata si un fenomen de migrare catre marca Dacia a unor clienti care anterior detinusera vehicule noi ale altor marci decat Renault.

Cele doua marci sunt complementare. De altfel, rezultatele comerciale ilustreaza foarte bine acest lucru, atat Dacia cat si Renault fiind in crestere pe piata europeana in acest an.

Vanzarile bune ale Dacia nu se realizeaza in detrimentul Renault.

Cat despre faptul ca Dacia ar fi profitat de criza, permiteti-mi sa va amintesc faptul ca Dacia era deja pe un trend ascendent al vanzarilor in Europa Occidentala inca dinaintea crizei.

Cum comentati preluarea controlului Lada de catre Renault si cum vede Dacia aparitia in familia Renault a unei marci concurente cu Dacia, cel putin din punct de vedere al pretului?

Preluarea controlului asupra Avtovaz reprezinta pentru Renault o oportunitate de a-si consolida pozitia pe piata rusa, o piata care se anunta ca fiind extrem de dinamica in anii urmatori.

In ceea ce priveste o eventuala concurenta intre marcile Dacia si Lada, cele doua marci sunt comercializate in zone geografice diferite.

Lada are un rol important de jucat pe piata rusa si pe cea a fostului spatiu sovietic, zona unde marca Dacia nu este comercializata.

Din ianuarie, Dacia va produce lunar peste 18.000 de modele Duster. Unde le vindeti?

La sfarsitul lunii octombrie existau deja peste 80 000 de comenzi pentru modelul Duster, in proportie de 90% din partea clientilor occidentali.

Cele mai mari cereri vin din Franta, Germania si Italia.

Dacia are, de patru ani, cea mai dinamica evolutie dintre toate marcile comercializate in Europa.

In ultimul an Renault a inregistrat o crestere de un punct procentual a cotei sale de piata in Europa, fiind, in prezent, pe locul al doilea in topul marcilor cele mai vandute de pe continent.

Credeti ca vor aparea si alti constructori de masini in Romania?

Pe termen scurt nu se intrevede aparitia unui nou constructor auto in Romania.

Pe termen mediu si in special dupa iesirea Romaniei din criza, implantarea unui nou constructor in Romania va fi posibila deoarece tara noastra are cel mai semnificativ potential de dezvoltare dintre tarile Europei Centrale si de Sud-Est.

Renault deruleaza in Romania toata gama de activitati legate de contructia de masini.

Grupul Renault a dezvoltat intr-adevar, in Romania, o filiera completa in domeniul industriei auto, pornind de la design, proiectare si inginerie, la productie de vehicule, motoare si cutii de viteze, la testare, logistica, vanzare si servicii de finantare.

Cum se poate traduce acest lucru?

Simplu: 1,5 miliarde de Euro investitii, 17 500 de salariati (plus 130 000 de locuri de munca generate in Romania de activitatea Grupului Renault), peste 500 milioane de Euro platiti statului roman sub forma de taxe si impozite, cel mai important exportator al Romaniei, o contributie de peste 2% la Produsul Intern Brut.

Dacia este, deja, a doua marca a Grupului Renault iar Romania este a doua tara ca importanta pentru Grup, dupa Franta, avand in vedere amploarea investitiilor si complexitatea activitatilor desfasurate aici.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Google a lansat recent o caracteristică revoluționară numită Audio Magic Eraser, disponibilă exclusiv pe noile modele de smartphone-uri Pixel 8 și Pixel 8 Pro. Funcția este proiectată să...
”România nu este oaia neagră a Europei”. Un fost ministru de Finanțe descrie poziția țării noastre în relație cu marile deficite globale VIDEO
Discuțiile despre deficitul bugetar ridicat și procedura de deficit excesiv în care se află țara noastră încă din 2019 a acaparat dialogul public, dar prea puțin ne aplecăm asupra...
#constantin stroe, #dacia, #duster, #lada, #renault , #stiri Dacia